Dwóch przewoźników w powiecie słupskim rozpisało przetargi na dostawy łącznie 15 autobusów – z przeznaczeniem na poprawę funkcjonowania komunikacji w powiecie. Pojazdy mają posiadać napęd hybrydowy.
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Słupsku ogłosiło przetarg na dostawy 10 autobusów międzymiastowych. Natomiast Nordexpress kupuje pięć autobusów międzymiastowych. W obu przypadkach pojazdy mają posiadać napęd hybrydowy.
Zamawiający oczekują autobusów kategorii M3 klasy II o długości 12,5-13,5 m, które pomieszczą co najmniej 63 pasażerów, z czego co najmniej 49 (w przypadku PKS) / 47 (w przypadku Nordexpress) na miejscach siedzących. Wymagane jest jedno miejsce do przewozu pasażera na wózku. Oczekiwany układ drzwi to 1-2-0 – otwierane pneumatycznie / elektrycznie do wewnątrz / na zewnątrz. Autobusy mają być niskopodłogowe od pierwszych drzwi do końca drugich drzwi – z wejściem na wysokości 360 mm. Wymagane są okna uchylne, półki na bagaż, malowane poręcze, ogrzewanie wodne, wykorzysujące ciepło z układu chłodzenia silnika – z dodatkowym agregatem grzewczym, zasilanym olejem napędowym, klimatyzacja, tablice informacji pasażerskiej LED i LCD, bileterka, nagłośnienie, monitoring – z kamerą zewnętrzną, wifi.
Wymagany jest napęd hybrydowy spalinowo-elektryczny z układem rekuperacji energii hamowania. Zamawiający nie dopuszcza rozwiązań prototypowych w tym zakresie. Silnik spalinowy ma spełniać normę Euro VI E. Wymagane są silnik bądź silniki elektryczne o łącznej mocy szczytowej nie mniejszej niż 12 kW oraz akumulatory litowo-jonowe o mocy co najmniej 0,5 kWh lub/i superkondensatory o mocy nie mniejszej niż 40 Wh. Magazynowana w układzie energia elektryczna musi być generowana podczas hamowania autobusu w procesie rekuperacji. Łączna maksymalna moc silnika spalinowego i elektrycznego (szczytowa) ma wynosić 280-400 kW.
Termin składania ofert w przetargu PKS-u mija 30 sierpnia. Startować mogą firmy, które wykażą, że w ciągu ostatnich pięciu lat zrealizowały co najmniej co najmniej jedną dostawę na łączną liczbę min. czterech fabrycznie nowych autobusów. O wyborze ofert zdecydują cena (80%), okres gwarancji (10%), termin wykonania zamówienia (10%). Na dostawy przeznaczono 17 miesięcy. Szacunkowa wartość zamówienia to 16 mln zł netto. Zamawiający może unieważnić postępowanie, jeśli nie uzyska środków z KPO.
Termin składania ofert w przetargu Nordexpressu mija 2 września. Startować mogą firmy, które wykażą, że w ciągu ostatnich pięciu lat zrealizowały co najmniej jedną dostawę na łączną liczbę min. dwóch fabrycznie nowych autobusów. O wyborze decydują cena (90%), gwarancja (10%). Szacowana wartość zamówienia to 8 mln zł netto. Na dostawy przeznaczono 15 miesięcy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.