W zeszłym roku Brno podpisało umowę ze Škodą na dostawy pięciu dwukierunkowych tramwajów 45T z możliwością powiększenia zamówienia o kolejne 35 pojazdów. Jednocześnie miasto poinformowało o zamiarze stopniowego wykorzystania całej opcji na nowe tramwaje.
W lutym 2021 r. Brno
podpisało umowę ramową ze Škodą na dostawy do 40 nowych dwukierunkowych tramwajów. Pierwsze zlecenie opiewa na pięć pojazdów. Jak poinformował producent, trwa montaż końcowy pierwszego tramwaju. Pierwszy człon jest w pełni zaizolowany, trwa montaż okablowania. Pierwszy wóz ma zostać dostarczony do Brna w I kwartale przyszłego roku.
W tym tygodniu Brno poinformowało o zamiarze stopniowego wykorzystania całej opcji na nowe tramwaje w perspektywie do roku 2026. – Te 35 tramwajów możemy kupić po cenach z 2021 r. Jeden pojazd będzie kosztować 59,5 mln koron netto. Obecnie nikt już nie dostarczyłby nam tramwajów w takiej cenie – mówi Markéta Vaňková, burmistrz Brna.
Długość w pełni niskopodłogowego dwukierunkowego tramwaju wynosi 31 m, a szerokość – 2,5 m. Pojazd może pomieścić 233 osób (przy normie 5 osób na m2), w tym 64 na miejscach siedzących. – Potrzebujemy dwukierunkowych tramwajów. Już teraz takie pojazdy jeżdżą do krańca Líšeň, wykorzystywane są też przy remontach. Ich znaczenie wzrośnie po otwarciu nowej linii do kampusu uniwersyteckiego, gdzie również budowany jest kraniec dla taboru dwukierunkowego – mówi Markéta Vaňková.
wiz. Škoda Transportation