Operator hulajszeringowy Bird we wtorek uruchomił swoją usługę w Poznaniu. Zaczyna od 500 hulajnóg. Wcześniej ruszył z hulajnogami w Warszawie i we Wrocławiu.
– Setki tysięcy Polaków skorzystało już z Bird w Polsce, więc cieszymy się, że możemy uruchomić nasze usługi w kolejnym mieście. Rozszerzenie naszej działalności o Poznań to kolejny krok do upowszechnienia tej ekologicznej formy transportu. Jeszcze bardziej cieszymy się, że wkraczamy do miasta z naszym nowym, trwalszym i wydajniejszym modelem – mówi Patrick Studener, wiceprezes i dyrektor Birda na Europę, Bliski Wschód i Afrykę. – Chcemy przekonać kierowców do zrezygnowania z samochodów i nakłonić ich do wykorzystywania hulajnóg elektrycznych – dodaje.
W Poznaniu będzie można używać modelu Bird One. Nowa hulajnoga będzie cechować się dwukrotnie dłuższą żywotnością akumulatora i większym zasięgiem do ok. 50 kilometrów na jednym ładowaniu. Poza tym hulajnoga ma zwiększoną gęstość ramy, czuły układ hamulcowy, brak odsłoniętych kabli, panele serwisowe z szybkim dostępem, ulepszone oświetlenie i większą stabilność na wyboistych drogach. Nowy model zostanie wprowadzony do Poznania na okres testowy.
Operator hulajszeringowy zwraca uwagę, że jego hulajnogi pomagają rozwiązać problem „ostatniej mili”, czyli sytuacji, kiedy podróże transportem publicznym są zbyt krótkie aby były opłacalne, a dojście do celu pieszo jednak zbyt czasochłonne. Z tego względu często podróżujący rezygnują z komunikacji miejskiej i wybierają samochody, zwiększając natężenie ruchu i emisję dwutlenku węgla.
Operator zapewnia też, że pilnuje, by jego sprzęt nie zaśmiecał miasta. Aplikacja ma inteligentnie oszacowywać zapotrzebowanie na hulajnogi, dodając kolejne do floty tylko wtedy, gdy jest na nie wystarczający popyt. W ten sposób elektryczne środki transportu są cały czas w użytku. W miastach, w których oferowane są hulajnogi Bird, firma zatrudnia lokalne zespoły, odpowiedzialne za utrzymanie porządku i dopilnowanie, aby pojazdy elektryczne były prawidłowo użytkowane i bezpiecznie zaparkowane.
Ten operator, podobnie jak inni, wymaga wykonania zdjęcia w momencie zakończenia przejazdu i weryfikuje, czy hulajnoga nie jest pozostawiona w sposób, który może utrudnić poruszanie się innym osobom.