Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Poznań. Czy 3 dojedzie gdzieś dalej niż Plac Wielkopolski?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
11-01-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Poznań. Czy 3 dojedzie gdzieś dalej niż Plac Wielkopolski?
fot. Jakub Rösler
Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu ogłosił ostatnio jak będzie wyglądać ostateczna oferta komunikacyjna w rejonie Winograd, Naramowic i Wilczaka. Najwięcej emocji i uwag wywołał fakt, że linia tramwajowa numer 3 będzie kursować z Naramowic tylko do Placu Wielkopolskiego, a nie dalej. Czy ta decyzja może się jeszcze zmienić?

ZTM Poznań ogłosił kilka dni temu jakie autobusy i tramwaje będą ostatecznie kursować w rejonie Winograd, Wilczaka oraz Naramowic. W tym tekście skupię się przede wszystkim na liniach tramwajowych, które są podstawą układu komunikacyjnego Poznania. We wspomnianym wyżej rejonie będą kursować trzy linie tramwajowe, oznaczone numerami 3, 4 i 10. Czwórka dojeżdżać będzie do pętli Połabska, natomiast 3 i 10 do przystanku Błażeja, kończącego pierwszy etap Trasy Naramowickiej.

Zbyt krótka linia numer 3

O ile w przypadku linii numer 4 mieszkańcy Poznania nie zgłaszają wielkich zastrzeżeń, może poza faktem, że do Połabskiej także mogłyby kursować 2 linie, to w ogniu krytyki znalazła się trasa trójki. Głównym zarzutem mieszkańców, który powtarza się w internetowych komentarzach jest to, że 3 będzie kursować tylko do Placu Wielkopolskiego w centrum. Zdaniem Poznaniaków jej trasa powinna być wydłużona, a tramwaje powinny docierać np. aż na Franowo. W związku z tym pytamy, czy ZTM bierze pod uwagę zmianę swoich decyzji?

– Tramwaj linii numer 3 ma zapewnić dogodny dojazd do centrum Poznania (od strony zachodniej) dla pasażerów z rejonu Naramowic, Winograd i Wilczaka. Zakończenie trasy na pl. Wielkopolskim wynika z dużej liczby linii obsługujących dalszy przebieg trasy z tej części centrum miasta w kierunku do ronda Śródka, co stwarza także duże możliwości przesiadkowe. Warto podkreślić, że nasz system oparty jest o taryfę przystankową (tPortmonetka na karcie PEKA), co znaczenie ułatwia wykonywanie przesiadek – informuje nas Bartosz Trzebiatowski, rzecznik poznańskiego ZTM.

Trzebiatowski dodaje, że mimo iż tramwaje linii 3 będą kończyły swój bieg w centrum, to po drodze na Plac Wielkopolski możliwe będą bezpośrednie przesiadki w wielu różnych kierunkach. Na Rondzie Kaponiera będzie to możliwe w kierunku Franowa, Dębca czy też Osiedla Lecha, a na Placu Ratajskiego w kierunku Śródki czy Miłostowa w obrębie tego samego przystanku.

Co z tramwajami do Połabskiej?


– Skierowanie linii numer 4 na trasę ze Starołęki PKM do pętli Połabska wpisuje się w całościowy projekt zmian na trasach tramwajowych na Winogradach. Pasażerowie z rejonu pętli Połabska będą mieli do dyspozycji tramwaj kursujący co 10 minut z możliwością wygodnej przesiadki na linie numer 3 lub 10. W tym rejonie miasta pasażerowie mają też wiele linii autobusowych (np. nr 170, 171, 178, 183, 191 i 322 na przystanku Połabska). Obecnie pętlę Połabska także obsługuje jedna linia tramwajowa (nr 10) – mówi rzecznik.

Jak więc widać Połabska nie doczeka się raczej drugiej linii tramwajowej, a na pewno nie nastąpi to w bliskiej perspektywie czasowej.
Bartosz Trzebiatowski dodaje też, że ZTM będzie na bieżąco monitorował wprowadzone rozwiązania, a jeśli zajdzie taka potrzeba, modyfikował je.

Remont Pestki zmieni wszystko

W tym miejscu należy się też zastanowić, czy do Połabskiej nie powinna docierać druga linia tramwajowa, z racji planowanego na ten rok remontu Pestki, która jest głównym środkiem transportu dla mieszkańców Winograd czy Piątkowa. W trakcie jej remontu wszystko się zmieni, a pasażerowie będą musieli korzystać z autobusów oraz tramwajów kursujących właśnie z Połabskiej, a także Piątkowskiej i Trasy Naramowickiej.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

Komunikacja

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

inf. prasowa GZM 26 lipca 2023

Warszawa: 7 na 10 skrzyżowań z zieloną falą dla tramwajów

Przestrzeń

Zobacz również:

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Przestrzeń

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Witold Urbanowicz / Jakub Rösler 30 czerwca 2023

Poznań. Prawoskręt z Towarowej na Święty Marcin prawie gotowy

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

Komunikacja

Bytom ze środkami na priorytet tramwajowy

inf. prasowa GZM 26 lipca 2023

Warszawa: 7 na 10 skrzyżowań z zieloną falą dla tramwajów

Przestrzeń

Zobacz również:

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Przestrzeń

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Witold Urbanowicz / Jakub Rösler 30 czerwca 2023

Poznań. Prawoskręt z Towarowej na Święty Marcin prawie gotowy

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5