Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań. Dlaczego po rowerowej Wartostradzie pływa ptactwo wodne

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-02-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Oddany w zeszłym roku do użytku fragment spacerowo-rowerowej promenady wzdłuż Warty, która w sumie ma kosztować 20 mln zł, zawłaszczyły mewy i rybitwy. Rzeka wylała tam już po raz kolejny, Wartostrada nie nadaje się do użytku, ale Poznańskie Inwestycje Miejskie tłumaczą, że wszystko jest w porządku, bo… zbudowano ją z materiałów odpornych na powódź.

Zdjęcie ilustrujące artykuł zrobiliśmy 3 lutego z mostu Św. Rocha. Ptaki pływają nad blisko dwukilometrowym odcinkiem trasy rowerowej, między Cybiną a mostem Królowej Jadwigi, który otwarto w maju zeszłego roku. Już przed rokiem wylewająca Warta przeszkodziła budowlańcom. Trasa była potem zalewana jesienią i na początku roku. Teraz znów stoi pod wodą.

Wartostrada jest Poznaniowi szalenie potrzebna. To ciąg pieszo–rowerowy, który w strefie śródmiejskiej ma mieć ok. 10 km i ciągnąć się po obu stronach Warty. Jest budowany etapami od 2011 r. Jak bardzo odcinek pod mostem Św. Rocha był wyczekiwany, świadczy fakt, że jeszcze przed oficjalnym otwarciem poznaniacy spacerowali tam, jeździli na rowerach i na rolkach. Wcześniej ten rejon miasta świecił pustkami.

– Wartostrada zadziałała od razu. Ludzie natychmiast zaczęli z niej korzystać, nie wzbudza kontrowersji. Uruchamia także nowe obszary miasta. Wcześniej na odcinku między Śródką a mostem św. Rocha, na wysokości Cybiny nikt nie spacerował. No chyba, że w kaloszach – mówił lokalnemu dodatkowi „Wyborczej” poznański architekt Franciszek Sterczewski.

Zmieniło się wiele, ale kalosze wciąż są przydatne. W Poznaniu na początku lutego poziom Warty przekroczył stan ostrzegawczy, ale trasa rowerowa znajdowała się pod wodą już kilkakrotnie. Jesienią urzędnicy musieli rozstrzygnąć, co z tym zrobić, bo rowerzyści wjeżdżali w wodę, nie wiedząc jak jest głęboka i sunęli z Wartą powyżej połowy koła. Skończyło się na tablicach informacyjnych i ostrzegawczych. Czasowe zamykanie trasy nie wchodziło w grę, bo trasa pełni też rolę drogi awaryjnej dla pojazdów służb miejskich.

Czy droga rowerowa, która od czasu do czasu znajduje się w rzece to nie problem? Według urzędników nie, co więcej… zakładano to już w czasie projektowania. – Nowa inwestycja nie ulegnie zniszczeniu i jest przygotowana na zalanie – zapewniała jeszcze jesienią w rozmowie z Radiem Poznań rzecznik Urzędu Miasta Hanna Surma. – Do budowy Wartostrady użyto materiałów odpornych na czynniki zewnętrzne, takie jak woda.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dąbrowa Górnicza: Zniknęła kładka nad Sobieskiego. W zamian pasy

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

W Poznaniu powstanie ważny łącznik z Wartostradą

Mobilność

W Poznaniu powstanie ważny łącznik z Wartostradą

Redakcja/inf. pras. 30 sierpnia 2023

Poznań chce przedłużać Wartostradę na południe

Komunikacja

Poznań chce przedłużać Wartostradę na południe

Redakcja/inf. pras. 24 sierpnia 2022

Poznań. Przebudowa Wartostrady coraz bardziej zaawansowana

Prawo & Finanse

Pozostałe z wątku:

Dąbrowa Górnicza: Zniknęła kładka nad Sobieskiego. W zamian pasy

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

W Poznaniu powstanie ważny łącznik z Wartostradą

Mobilność

W Poznaniu powstanie ważny łącznik z Wartostradą

Redakcja/inf. pras. 30 sierpnia 2023

Poznań chce przedłużać Wartostradę na południe

Komunikacja

Poznań chce przedłużać Wartostradę na południe

Redakcja/inf. pras. 24 sierpnia 2022

Poznań. Przebudowa Wartostrady coraz bardziej zaawansowana

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5