Jak poinformował wiceprezydent Miasta Poznania, Mariusz Wiśniewski, na nowej trasie tramwajowej na Naramowice zostanie uruchomiona druga linia tramwajowa, ta oznaczona numerem 3. Stanie się to wraz z wejściem w życie najnowszej korekty rozkładu jazdy w mieście, a więc 25 czerwca bieżącego roku. Od tego momentu nową trasą będą jeździć już dwie linie, 3 oraz 10.
Pod koniec maja,
grupa poznańskich radnych złożyła interpelację, w której członkowie rady miasta wnioskowali o jak najszybsze uruchomienie drugiej linii tramwajowej, która miałaby kursować na Naramowice, a więc po trasie, która
została oddana do użytku pod koniec kwietnia bieżącego roku. Obecnie na Naramowice kursuje jedynie linia numer 10, choć Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu
zapowiadał, iż docelowo na tej trasie mają kursować dwie linie. Zmiany wejdą w życie od 25 czerwca bieżącego roku
Teraz postulaty te mają wejść w życie, co wynika z odpowiedzi na interpelację radnych, której udzielił wiceprezydent Poznania, Mariusz Wiśniewski.
“Wraz z otwarciem odcinka linii tramwajowej od przystanku Lechicka/Naramowicka do przystanku Błażeja zaplanowane zostało uruchomienie drugiej linii tramwajowej na nowej trasie. Nastąpi to 25 czerwca br., czyli z dniem wprowadzenia letniego rozkładu jazdy. Będzie to linia nr 3, która kursować będzie na trasie Błażeja – pl. Wielkopolski z częstotliwością, co 15 minut w dni robocze, natomiast w godzinach szczytu (czyli w dni robocze od 6.30 do 9.00 oraz od 13.30 do 18.30), co 10 minut. Zdolność przewozowa trasy tramwajowej na Naramowice wzrośnie więc dwukrotnie” – napisał Mariusz Wiśniewski.
Dwie linie znacznie poprawią ofertę na nowej trasie
Dzięki temu znacznie zwiększy się więc przepustowość nowego odcinka sieci tramwajowej, co może pozwolić na przewożenie jeszcze większej ilości pasażerów niż obecnie. W pierwszym tygodniu funkcjonowania, z
trasy naramowickiej korzystało od 10 do 11 tysięcy osób w ciągu doby, w dni robocze. Uruchomienie linii numer 3 cieszy, lecz od
początku pewne wątpliwości budzi jej trasa, a dokładniej fakt, iż tramwaje miałyby kursować od Błażeja tylko do Placu Wielkopolskiego. Jak informował radny Paweł Sowa, jeden z autorów wspomnianej wcześniej interpelacji, ciągle trwają rozmowy z ZTM na temat tego, jaka ma być docelowa trasa “trójki”. Sowa, a także inni radni,
wystosowali w tej sprawie interpelację w połowie stycznia. Opisują w niej szeroko swoje pomysły na to, w jaki sposób miałby wyglądać układ komunikacyjny Naramowic oraz Winograd. Jak podkreślają radni, ich propozycje bazują na rozmowach z radami osiedli, a także mieszkańcami opisywanych dzielnic.
“Trójka” dojedzie do Budziszyńskiej?
Jedną z propozycji jest właśnie wydłużenie trasy linii numer 3 i jej częściowa zmiana. Zgodnie z postulatem radnych, “trójka” miałyby kursować od Błażeja do Budziszyńskiej. W pierwotnej wersji, zawartej w styczniowej interpelacji, pojawiał się jeszcze pomysł wydłużenia trasy trójki od Placu Wielkopolskiego aż na Franowo, lecz jak możemy przeczytać w
ostatnim poście radnego Sowy, w
związku z szykowaną modernizacją Trasy Kórnickiej, radni zarzucili ten pomysł. W ciągu najbliższych tygodni powinno się więc wyjaśnić, czy trasa linii numer 3 ulegnie wydłużeniu i modyfikacji, czy też pozostanie bez zmian.