Jak zapewnia nas poznański ZTM, prace przy remoncie drugiego odcinka PST postępują bez opóźnień. Termin ukończenia prac ma być niezagrożony, a wykonawca stara się, by zakończyć remont przed założonym terminem, który przypada na przełom maja i czerwca bieżącego roku.
Od wielu miesięcy Poznań stoi tramwajowymi remontami. W wielu
punktach miasta trwają remonty torowisk, a jednym z takich miejsc jest trasa Poznańskiego Szybkiego Tramwaju, popularnej “Pestki”, która jest remontowana na odcinku od Mostu Teatralnego do przystanku Szymanowskiego. Inwestycję
podzielono na dwie zasadnicze części, krótszą, od “Teatralki” do przystanku Słowiańska oraz drugą, znacznie dłuższą, na remont której poznański samorząd uzyskał dofinansowanie z Polskiego Ładu.
Część trasy ponownie z ruchem tramwajów
Remont pierwszego odcinka został już praktycznie zakończony, a w
Wigilię wróciły na niego regularne tramwaje, które jak na razie dojeżdżają tylko do Słowiańskiej, gdzie wagony zmieniają kierunek jazdy i wracają w kierunku centrum miasta. Na PST skierowano linię numer 3 z Naramowic.
Inwestycja realizowana w terminie czy też nie?
Po ostatnich informacjach o tym, że Tramwaje Śląskie
rozwiązały umowę z wykonawcą prac w Mysłowicach, konsorcjum firm NDI, czytelnicy zwrócili nam uwagę na to, że z ich obserwacji wynika nikły postęp prac przy remoncie drugiego odcinka PST, który także jest realizowany przez NDI. Czy inwestycja złapała więc opóźnienie?
– Prace przy gruntownym remoncie trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju (odcinek Słowiańska-Szymanowskiego) są coraz bardziej zaawansowane i nie ma żadnego zagrożenia terminu wykonania robót. Przypominamy, że zgodnie z umową ta część prac ma zostać zakończona na przełomie maja i czerwca a projekt uzyskał wsparcie ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład. Termin zakończenia jest niezmienny od rozpoczęcia prac – mówi nam Bartosz Trzebiatowski, rzecznik prasowy poznańskiego ZTM.
Trzebiatowski dodaje, że konsorcjum dokłada wszelkich starań, by jak najszybciej ukończyć realizowaną inwestycję. Na dowód tego przypomina, że dzięki pracom NDI przy przystanku Słowiańska, tramwaje mogły tam ponownie dotrzeć już 24 grudnia, choć wykonawca miał oddać ten element inwestycji kilka dni później.
Ukończone prace podtorowe i początek montażu szyn
– Roboty podtorowe w kierunku osiedla Sobieskiego są zakończone. Wykonawca rozpoczął tam układanie podkładów oraz montaż nawierzchni torowej. Efekt tych prac można już zobaczyć od przystanku Słowiańska do Kurpińskiego, nawierzchnia torowa jest montowana już za tym przystankiem. W grudniu przygotowano podtorze oraz wykonano subwarstwę tłuczniową na torze w stronę Piątkowa (z pozostawieniem przerw na zawrotki). Zebrany został tłuczeń na w/w torze do końca zakresu robót. Ukończono również budowę nawierzchni bezpodsypkowej przed przystankami Lechicka i Kurpińskiego. W styczniu trwają jeszcze prace przed przystankiem Szymanowskiego – podsumowuje zakres zrealizowanych prac Trzebiatowski.