Popularna trasa dla pieszych i rowerzystów nad Wartą wydłuża się z roku na rok. W środę (2 lipca) spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg na przebudowę odcinka wzdłuż wschodniego brzegu rzeki, między mostami Królowej Jadwigi a Przemysła I. Na ukończeniu jest Wartostrada przy Bramie Poznania, a jeszcze w tym roku rozpocznie się budowa łącznika przy moście Bolesława Chrobrego.
Przetarg dotyczy zaprojektowania i przebudowy istniejącej ścieżki pieszo-rowerowej, która znajduje się na wale przeciwpowodziowym rzeki i w znacznej części biegnie przez Park nad Wartą.
− Budowa tego odcinka da poznańskim rowerzystom niemal dwa kilometry równej i bezpiecznej trasy. Oprócz przygotowywania kolejnych odcinków Wartostrady cały czas poprawiamy bezpieczeństwo jej starszych fragmentów, np. tej wiosny wyposażony w oświetlenie, kamery monitoringu, stojaki rowerowe i kosze na śmieci został odcinek po zachodniej stronie Warty, między ul. Garbary a mostem Lecha – podkreśla, cytowany w komunikacie, Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.
Przewidziana szerokość nowej trasy to 6 metrów (po 3 metry na ścieżkę rowerową i część pieszą).
− To odcinek liczący w sumie ponad 1,8 km długości − mówi Marcin Gołek, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie. − Dziś ścieżka dla pieszych i rowerzystów jest tam nierówna i spękana, a dzięki przebudowie spacer czy przejazd tędy będzie bezpieczniejszy i bardziej komfortowy. Odcinek zostanie wyposażony w monitoring, którego dziś tam brakuje, a także nowe oświetlenie i małą architekturę.
Priorytetem przy modernizacji ścieżki będzie zachowanie w jak najszerszym możliwym zakresie zieleni, a w szczególności drzew.
Firmy zainteresowane przetargiem mają czas na zgłaszanie swoich ofert do 24 lipca. Na zaprojektowanie i przebudowę ścieżki harmonogram przewiduje 420 dni od podpisania umowy.
Tymczasem na ukończeniu jest ok. półkilometrowy odcinek łączący okolice wiaduktu kolejowego z mostem Mieszka I, którym będzie można dojść lub dojechać do tarasu przy Bramie Poznania ICHOT. Nowa trasa jest wyposażana w oświetlenie, monitoring, a także w tzw. małą architekturę, czyli ławki, kosze na śmieci, stojaki rowerowe.
Jeszcze w tym roku rozpocznie się budowa łącznika umożliwiającego zjazd na Wartostradę z mostu Bolesława Chrobrego, czyli od ul. Estkowskiego do rejonu zaplecza przystani w Starym Porcie, gdzie połączy się z istniejącym odcinkiem (pomiędzy mostem Bolesława Chrobrego a ul. Czartoria). Oprócz łącznika dla pieszych i rowerzystów powstanie także dojście do schodów, które zostaną zbudowane na skarpie. Całość będzie oznakowana, oświetlona i objęta monitoringiem wizyjnym.
Od wiosny do dyspozycji użytkowników jest nowy, 1,3-kilometrowy odcinek pomiędzy mostem Królowej Jadwigi a schodami i pochylnią przy parku w Starym Korycie Warty.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.