Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań nie rezygnuje z tramwaju na Naramowice

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
26-08-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Poznań

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Poznań nie rezygnuje z tramwaju na Naramowice
fot. UM Poznań
Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania, informuje, że jednostki miejskie zakończyły analizę merytoryczną koncepcji przebiegu I etapu budowy trasy tramwajowej na Naramowice. Koncepcja została przygotowana przez specjalistów z Politechniki Poznańskiej na zlecenie Biura Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta.

Obecnie miasto prowadzi prace koncepcyjne dwóch etapów tej inwestycji: I etap to trasa od pętli Wilczak na Naramowice. II etap to odcinek od skrzyżowania Małych Garbar i Estkowskiego do pętli na Wilczaku.
Wybór kolejności realizacji wynika zarówno z chęci jak najszybszego zapewnienia dostępu do sprawnego transportu zbiorowego mieszkańcom Naramowic, jak też z racji lepszego przygotowania terenu. Prowadzono tam bowiem już prace przygotowawcze do budowy ulicy Nowej Naramowickiej.

Koncepcja I etapu została przygotowana w czerwcu przez zespół specjalistów Politechniki Poznańskiej. Właśnie w ubiegłym tygodniu zakończyła się jej analiza przez merytoryczne jednostki urzędu. – Gotowa opinia została przekazana do wykonawcy koncepcji, który ma teraz dwa tygodnie na ustosunkowanie się do tych uwag – wyjaśnia Piotr Wiśniewski, dyrektor Biura Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta. – I wówczas będziemy mogli to opracowanie udostępnić – dodaje.

Koncepcja zakłada poprowadzenie trasy tramwaju na Naramowice śladem planowanej Nowej Naramowickiej, będzie jej towarzyszyć przebudowa układu drogowego przy skrzyżowaniu Lechicka/Naramowicka. Według tego wariantu pętla na Naramowicach zostanie zlokalizowana przy ulicy Bożydara. Powstanie także wiadukt pod torami kolejowymi, możliwa będzie budowa jednej nitki samochodowej oraz układu chodników i dróg rowerowych.

Nad etapem II prace cały czas trwają – prowadzi je inny zespół specjalistów z Politechniki Poznańskiej w szerszym składzie. – To trudniejszy etap – mówi dr inż. Jeremi Rychlewski z Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska Politechniki Poznańskiej. – Właśnie trwają tam badania geotechniczne podłoża, które powinny się zakończyć we wrześniu – wyjaśnia.

Jednak nie tylko jakość gruntu w okolicach ulicy Szelągowskiej może być tu źródłem kłopotów. To część miasta o dość gęstej zabudowie, ruchliwych ulicach, a do tego z torami i wiaduktem kolejowym. Na szczęście zespołowi udało się już zakończyć uzgodnienia z PKP i gestorami sieci – to też jest spory problem w tym rejonie, ponieważ ich zagęszczenie jest tu wyjątkowo duże.

Udało się uzyskać bardzo dużo materiału archiwalnego, jeśli chodzi o ulicę Szelągowską i wiadukt kolejowy. Równolegle trwają prace nad analizą koncepcji wykorzystania wiaduktu w ulicy Garbary – lub innych alternatywnych przejazdów.

Zakończenie całości prac analitycznych przewidziane jest na grudzień.



Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.




Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MPK Poznań z umową na nowe tramwaje

Komunikacja

MPK Poznań z umową na nowe tramwaje

Jakub Rösler 08 września 2023

Poznań. Korek jak na Naramowickiej. Jak długo bez tramwaju?

Komunikacja

Poznań: Jakie rozwiązanie komunikacyjne dla Naramowic?

Komunikacja

Poznań: Na Naramowice tramwajem czy trolejbusem?

Prawo & Finanse

Poznań: Na Naramowice tramwajem czy trolejbusem?

Justyna Urbaniak 29 listopada 2013

Zobacz również:

MPK Poznań z umową na nowe tramwaje

Komunikacja

MPK Poznań z umową na nowe tramwaje

Jakub Rösler 08 września 2023

Poznań. Korek jak na Naramowickiej. Jak długo bez tramwaju?

Komunikacja

Poznań: Jakie rozwiązanie komunikacyjne dla Naramowic?

Komunikacja

Poznań: Na Naramowice tramwajem czy trolejbusem?

Prawo & Finanse

Poznań: Na Naramowice tramwajem czy trolejbusem?

Justyna Urbaniak 29 listopada 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5