ZDM Poznań szuka wykonawcy punktów mikromobilności, które mają stać się parkingami dla indywidualnych jednośladów oraz hulajnóg. Powinno to uporządkować chaos związany z pozostawianiem hulajnóg w dowolnych miejscach stolicy Wielkopolski.
Zamówienie opiewa na wykonanie 273 punktów, w większości mających powstać w miejscu dawnych stacji poznańskiego roweru miejskiego. Przypomnijmy, że stolica Wielkopolski od tego roku przestała dotować rower miejski, a
cały system uległ likwidacji. Dawne rowery współdzielone wystawiono na sprzedaż,
a do zagospodarowania pozostały stare stacje rowerowe. Punkty mikromobilności powstaną właśnie w zamian za nie.Każdy punkt ma być wyposażony w stojaki dla rowerów oraz wolne miejsce dla parkowania hulajnogi. Wszystkie punkty będą specjalnie oznakowane za pomocą znaków pionowych i poziomych, natomiast w określonych przypadkach oznakowanie będzie mogło zostać zredukowane tylko do znaków pionowych.
– Zależało nam, aby na wprowadzeniu punktów mikromobilności skorzystało jak najwięcej użytkowników – mówi Marek Makowski, kierownik zespołu ds. infrastruktury rowerowej Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu. – Dlatego w każdym z wyznaczonych miejsc pojawią się stojaki rowerowe, pozwalające na bezpieczne zaparkowanie jednośladów. Punkty Hop&Go zostaną oznakowane znakami pionowymi i poziomymi, aby nie było wątpliwości, w którym miejscu należy zaparkować rower lub urządzenie, którym się poruszamy – dodaje Makowski, cytowany przez oficjalną stronę ZDM Poznań.
Co istotne parkowanie współdzielonych hulajnóg na obszarze Strefy Płatnego Parkowania przez miesiąc od wyznaczenia ostatniego punktu Hop&Go będzie zalecane, a po tym okresie – obowiązkowe. Operatorzy hulajnóg zadeklarowali, że zaprogramują swoje systemy w taki sposób, że nie będzie można zakończyć wypożyczenia jednośladu poza obszarem punktu.
Właściwe prace budowlane mają zostać wykonane w ciągu 90 dni od zawarcia umowy, natomiast zakończenie przedmiotu zamówienia ma nastąpić w ciągu 105 dni od dnia zawarcia umowy.