Partner serwisu
Mobilność

Poznań. Postępuje budowa Mostów Berdychowskich

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
02-05-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PIM / Poznańskie Inwestycje Miejskie

Podziel się ze znajomymi:

W ostatnich dniach kwietnia na plac budowy mostów Berdychowskich przetransportowano kolejne, wielkogabarytowe elementy konstrukcji. Nad Kanałem Ulgi trwa łączenie łuku pierwszego z pieszo-rowerowych mostów, a w nurcie Warty widać już elementy tymczasowych podpór drugiej przeprawy.

– Bezpośrednio nad lustrem wody Kanału Ulgi widać już część konstrukcji pierwszego mostu. Na początku tego tygodnia wykonawca rozpoczął montaż stalowych elementów o długości blisko 30 metrów i wadze 32 i 34 tony. Do prac wykorzystywany jest żuraw o udźwigu 500 ton. Materiały konstrukcyjne dostarczane są też na Chwaliszewo, obecnie montowane są tam elementy o długości 24 metrów i wadze blisko 30 ton – mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Wykonawca bardzo szybko wykorzystał czas, w którym to ze względów bezpieczeństwa wyłączony z ruchu został dolny odcinek Wartostrady po stronie Chwaliszewa. Niedostępny jest od 29 kwietnia i jeszcze tego samego dnia nad tym odcinkiem zamontowano część łuku budowanego mostu. Prace budowlane będą kontynuowane bezpośrednio nad wyłączonym fragmentem Wartostrady, jak i też w jego sąsiedztwie. W zamian od 29 kwietnia dostępny jest górny odcinek Wartostrady po tej stronie rzeki, który od grudnia był zamknięty.

W drugiej połowie kwietnia można było zaobserwować, jak w nurcie Warty wbijane są pale, stanowiące trzon tymczasowych podpór mostu łączącego Chwaliszewo i Ostrów Tumski. Do prac wykorzystywana jest barka ze Szczecina, składającą się z trzech jednostek: pontonu, pchacza i żurawia. Dźwig został uzbrojony w niezbędny sprzęt do pogrążania rur – wibromłot oraz młot hydrauliczny. W efekcie prac, w nurcie Warty zamontowano rury o długości 21 metrów, w sumie na budowę dwóch podpór wykorzystano 16 sztuk. W kolejnym kroku wykonawca zajmie się montowaniem stalowych klatek na wysokości odpowiadającej niemal docelowej konstrukcji mostu. Na górze klatek zamontowany zostanie oczep, który posłuży bezpośrednio do oparcia konstrukcji stalowej łuku mostu pieszo-rowerowego.

Podpory umożliwią odpowiednie tymczasowe posadowienie elementów mostów. Po zakończeniu prac konstrukcyjnych podpory zostaną zdemontowane, a obie przeprawy będą opierać się wyłącznie na przyczółkach, co nada całej konstrukcji lekkości i unikatowego wyglądu.

Powstające mosty Berdychowskie ułatwią komunikację okolic kampusu Politechniki Poznańskiej z południowym rejonem Ostrowa Tumskiego i lewobrzeżną częścią miasta, w tym ze Starym Rynkiem. Nad Wartą i Kanałem Ulgi powstaną dwie konstrukcje o długości 165 i 117 metrów. Obie części zaplanowano jako analogiczne pod względem architektonicznym i konstrukcyjnym, tworzące jednolitą całość. Powstaną też chodniki, pochylnie, schody, oświetlenie i mała architektura.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poznań. Układanie nawierzchni na nowej drodze rowerowej

Przestrzeń

Poznań. Układanie nawierzchni na nowej drodze rowerowej

Poznańskie Inwestycje Miejskie 26 kwietnia 2024

Poznań. Barka na placu budowy mostów Berdychowskich

Komunikacja

Poznań. Barka na placu budowy mostów Berdychowskich

Redakcja/inf. pras. 19 kwietnia 2024

Poznań: Mosty Berdychowskie powoli wychodzą z ziemi

Przestrzeń

Poznań: Mosty Berdychowskie powoli wychodzą z ziemi

Redakcja/inf. pras. 11 kwietnia 2024

W Poznaniu postępuje budowa Mostów Berdychowskich (nowe wizualizacje)

Mobilność

Poznań. Mosty Berdychowskie na etapie prac ziemnych

Przestrzeń

Poznań. Mosty Berdychowskie na etapie prac ziemnych

inf. pras. UM Poznań/PIM 14 grudnia 2023

Poznań: Archeolodzy na budowie Mostów Berdychowskich

Przestrzeń

Poznań: Archeolodzy na budowie Mostów Berdychowskich

Redakcja/inf. pras. 29 września 2023

Zobacz również:

Poznań. Układanie nawierzchni na nowej drodze rowerowej

Przestrzeń

Poznań. Układanie nawierzchni na nowej drodze rowerowej

Poznańskie Inwestycje Miejskie 26 kwietnia 2024

Poznań. Barka na placu budowy mostów Berdychowskich

Komunikacja

Poznań. Barka na placu budowy mostów Berdychowskich

Redakcja/inf. pras. 19 kwietnia 2024

Poznań: Mosty Berdychowskie powoli wychodzą z ziemi

Przestrzeń

Poznań: Mosty Berdychowskie powoli wychodzą z ziemi

Redakcja/inf. pras. 11 kwietnia 2024

W Poznaniu postępuje budowa Mostów Berdychowskich (nowe wizualizacje)

Mobilność

Poznań. Mosty Berdychowskie na etapie prac ziemnych

Przestrzeń

Poznań. Mosty Berdychowskie na etapie prac ziemnych

inf. pras. UM Poznań/PIM 14 grudnia 2023

Poznań: Archeolodzy na budowie Mostów Berdychowskich

Przestrzeń

Poznań: Archeolodzy na budowie Mostów Berdychowskich

Redakcja/inf. pras. 29 września 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5