Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań przebuduje dalszy ciąg ul. Św. Marcin i Al. Marcinkowskiego [wizualizacje]

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-09-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. własne, inf. PIM

Podziel się ze znajomymi:

Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiły przetarg na przebudowę ul. Św. Marcin i al. Marcinkowskiego. Inwestycja, realizowana w ramach Projektu Centrum, poprawi tutaj warunki dla pieszych i rowerzystów. Wprowadzone zostaną tutaj strefa zamieszkania oraz strefa Tempo 30.

Przedmiotem przetargu jest przebudowa ul. Św. Marcin i al. Marcinkowskiego na odcinku od Ratajczaka do pl. Wolności. W zakres zamówienia wchodzi opracowanie projektów wykonawczych oraz uszczegółowienie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych.

Celem prac jest podniesienie standardu tego obszaru miasta. Przewidziano zmaksymalizowanie szerokości chodników i uprzywilejowanie pieszych względem pojazdów. Pomiędzy ul. Ratajczaka i Podgórną zostanie wprowadzona strefa zamieszkania (tzw. woonerf), a na pozostałym odcinku przewidziano strefę Tempo 30. – Dzięki przyjętym rozwiązaniom na przebudowanym terenie wyeliminowany zostanie ruch tranzytowy oraz ograniczony indywidualny ruch samochodowy na rzecz transportu publicznego. Pozwoli to na zwiększenie ruchu pieszego i rowerowego w śródmieściu. W efekcie prac powstanie przestrzeń przyjazna dla przechodniów, również dla osób z niepełnosprawnościami. Poprawi się estetyka przestrzeni placów i ulic, zwiększy się ilość zieleni. Zmiany będą stymulowały okoliczny handel i usługi – mówi Marcin Gołek, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Na ul. Św. Marcin przewidziano jednokierunkową jezdnię o szerokości 3,5-4 m oraz torowisko tramwajowe o szerokości 4,00 m (z jednym torem). Chodnik po stronie południowej otrzyma szerokość 3,4-6 m, a po stronie północnej – 5,15-7 m. Zaplanowano kontrapas rowerowy.

Nawierzchnia zostanie wykonana z jednobarwnej kostki kamiennej z granitu strzelińskiego. Jedynie na południowym odcinku chodnika, od ul. Piekary do kościoła św. Marcina, będzie wykonana z kostki bazaltowej i płyt granitowych. Nawiąże to do układu nawierzchni przed kościołem. Na przeznaczonym do przebudowy odcinku ulicy pojawią się donice z zielenią niską. Zaprojektowano 4 koperty postojowe: 2 przeznaczone dla dostaw oraz 2 dla obsługi autobusów turystycznych, a w rejonie kościoła - sugerowane przejścia dla pieszych przez ul. Piekary oraz ul. Św. Marcin.

Na Al. Marcinkowskiego na odcinku od ul. Św. Marcin do ul. Podgórnej zaprojektowano, podobnie jak w obecnym kształcie, jedną jezdnię o szerokości 4.5 m z pasem ruchu ogólnego i kontrapasem rowerowym, torowisko tramwajowe z jednym torem, przystanek tramwajowo-autobusowy oraz chodniki. Na odcinku od ul. Podgórnej do Placu Wolności zaplanowano układ dwujezdniowy, z chodnikiem i równoległymi miejscami parkingowymi po obydwu stronach ulicy. Obie jezdnie o szerokości 4.5 m oddzielono od siebie pasem rozdziału, w którym usytuowane jest torowisko tramwajowe, przystanek tramwajowo-autobusowy oraz pas zieleni.

Większość nawierzchni pokryje kostka z granitu strzelińskiego. Nowy tor tramwajowy w al. Marcinkowskiego, pomiędzy ul. Św. Marcin a pl. Wolności, przebiegał będzie w linii prostej. Na przebudowanej al. Marcinkowskiego zaprojektowano 16 miejsc postojowych, w tym 3 miejsca dla osób z niepełnosprawnościami. Po zachodniej stronie alei, na wysokości przystanku tramwajowego, zaplanowano lokalizację stacji Poznańskiego Roweru Miejskiego na 14 stanowisk. Najbardziej spektakularne zmiany zajdą na dalszym odcinku. Zmieni się nawierzchnia ulicy, zgodnie z historycznie odrestaurowaną w minionym dziesięcioleciu częścią. Pojawi się piękna wielobarwna i wzorzysta posadzka z naturalnego kamienia oraz nasadzonych zostanie 36 dorodnych dębów kolumnowych, które stworzą nową perspektywę widokową na gmach Muzeum Narodowego i ul. Paderewskiego. 13 klonów pospolitych, które dziś tam rosną, zostanie przesadzonych w miejsce wskazane przez Zarząd Zieleni Miejskiej. Na przebudowanym obszarze pojawią się także m.in. berberysy i irgi, założone zostaną też kwietniki i trawniki.

Termin składania ofert mija 29 października. O wyborze decydują cena (60%), okres gwarancji / rękojmi (10%), doświadczenie kierownika budowy (15%), skrócenie terminu zakończenia etapów lub podetapów robót budowlanych (15%). Według przyjętego harmonogramu roboty budowlane związane z realizacją tego etapu Programu Centrum mają ruszyć w I kwartale 2021 roku. Ich zakończenie planowane jest na III kwartał 2022 roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dąbrowa Górnicza: Zniknęła kładka nad Sobieskiego. W zamian pasy

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Dąbrowa Górnicza: Zniknęła kładka nad Sobieskiego. W zamian pasy

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5