Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań. Przejście naziemne przy Dworcu Głównym? Tak, ale tylko częściowo

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-02-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Poznań. Przejście naziemne przy Dworcu Głównym? Tak, ale tylko częściowo
fot. Leinad, lic. CC BY-SA 3.0
To była jedna z ważniejszych obietnic prezydenta Poznania Jacka Jaśkowiaka, która pojawiła się jeszcze w trakcie kampanii wyborczej. I faktycznie, zostanie zrealizowana, choć tylko częściowo. Chodzi o naziemne przejście przez ulicę Matyi, które skróci dojście z przystanków tramwajowych do Dworca Głównego PKP.

Batalia o „zebrę” przy poznańskim dworcu trwa od ponad dwóch lat. Zmiana władz miasta miała przynieść poznaniakom szansę na stworzenie alternatywy dla przejścia podziemnego, którego budowę w tym miejscu przeforsowały poprzednie władze miasta. Jeszcze w trakcie kampanii Jaśkowiak podkreślał: „To przejście jest tak oczywiste, że zastanawiałem się nawet, czy prezydent Grobelny przed drugą turą sam tego nie zrobi”. Nie zrobił. Zrobi Jaśkowiak. Tyle, że nie w całości.

Projekt przejścia naziemnego z przystanków tramwajowych na chodnik po stronie Dworca Głównego PKP ma powstać do końca kwietnia. Jeszcze w styczniu Jaśkowiak deklarował, że całość zrealizowana zostanie wraz z końcem marca, jednak na przeszkodzie stanęły przyczyny formalne. Chodzi o to, że konieczne jest ogłoszenie przetargu w tej sprawie, co zabiera trochę czasu. Po przygotowaniu projektu w kwietniu ogłoszony zostanie przetarg, w którym wybrany zostanie wykonawca inwestycji. Samo przejście powinno być gotowe na przełomie sierpnia i września. Dlaczego zrealizowane zostaną jednak tylko dwie trzecie przejścia, a nie całość?

Jaśkowiak nie wyklucza, że w przyszłości uda się zrobić zebrę na całości ciągu, jednak na tę chwilę realizacja nie jest możliwa. Chodzi o względy bezpieczeństwa, bo północna jezdnia ma aż trzy pasy ruchu. Wymaga więc, zdaniem prezydenta, większej rozwagi.

To rozwiązanie kompromisowe, ale eksperci potwierdzają, że lepsze takie, niż żadne. Inwestycja ma pochłonąć około 500 tys. zł. Po jej realizacji podróżny przyjeżdżający tramwajem z Rataj będzie musiał z przystanku przejść przez torowisko tramwajowe. Ułatwi mu to sygnalizacja świetlna, która zaprojektowana zostanie tak, aby pieszy na pojawienie się zielonego światła nie musiał czekać dłużej niż 70 sekund.

O utworzenie w tym miejscu „zebry” od początku zabiegali miejscy aktywiści argumentując, że chowanie ludzi do podziemi nie jest rozwiązaniem, po które sięgają nowoczesne miasta. Spełnienie obietnicy, jaka pojawiła się jeszcze w trakcie kampanii, jest sprawą priorytetową dla nowych władz miasta. Podobnie mówiło się o likwidacji miejsc parkingowych na Placu Kolegiackich, które również były priorytetem dla prezydenta podnoszonym w kampanii wyborczej. Ten postulat udało się zrealizować na początku lutego. Parking na dziedzińcu Urzędu Miasta jest pusty, a sam prezydent ma nadzieję, że w ten sposób uda się przekonać urzędników i mieszkańców Poznania do przesiadania się w alternatywny wobec samochodu rodzaj transportu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

“Nowy” dworzec Poznań Główny nie wcześniej niż w 2026 roku?

Przestrzeń

“Nowy” dworzec Poznań Główny nie wcześniej niż w 2026 roku?

Jakub Rösler 05 października 2022

Dworzec Poznań Główny. Nie będzie konkursu architektonicznego?

Przestrzeń

Poznańska Mapa Barier: Jest sporo do zrobienia

Przestrzeń

Poznańska Mapa Barier: Jest sporo do zrobienia

Justyna Urbaniak 17 marca 2015

Transportowa rewolucja w Poznaniu. Wywiad z oficerem rowerowym

Przestrzeń

Beim: System taryfowy musi być czytelny

Felietony i komentarze

Beim: System taryfowy musi być czytelny

Michał Beim 09 października 2013

Zobacz również:

“Nowy” dworzec Poznań Główny nie wcześniej niż w 2026 roku?

Przestrzeń

“Nowy” dworzec Poznań Główny nie wcześniej niż w 2026 roku?

Jakub Rösler 05 października 2022

Dworzec Poznań Główny. Nie będzie konkursu architektonicznego?

Przestrzeń

Poznańska Mapa Barier: Jest sporo do zrobienia

Przestrzeń

Poznańska Mapa Barier: Jest sporo do zrobienia

Justyna Urbaniak 17 marca 2015

Transportowa rewolucja w Poznaniu. Wywiad z oficerem rowerowym

Przestrzeń

Beim: System taryfowy musi być czytelny

Felietony i komentarze

Beim: System taryfowy musi być czytelny

Michał Beim 09 października 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5