Za nieco ponad tydzień tramwaje wrócą na przebudowane trasy przez ul. Św. Marcin, Fredry i Mielżyńskiego. 5 maja rozpoczął się montaż nakładki na torowisko tramwajowe między ul. Gwarną a Kościuszki, co umożliwi tramwajom przejazd wahadłowy w obu kierunkach na ul. Św. Marcin.
Od 13 maja poznańscy pasażerowie będą mieli do wyboru kilka linii jadących przez centrum.
Znów będzie można przejechać z mostu Teatralnego, przez ul. Fredry i Mielżyńskiego, na drugą stronę Warty. Z kolei linią nr 16 będzie można dojechać przez ul Św. Marcin do Al. Marcinkowskiego. Za sprawą montażu tymczasowego rozjazdu nakładkowego, tramwaje na odcinku od Gwarnej do Al. Marcinkowskiego będą jeździły wahadłowo po jednym torze. Nakładka zamontowana zostanie między ul. Gwarną a Kościuszki, umożliwi zmianę toru i przejazd w obu kierunkach. Nakładka to rozwiązanie tymczasowe – gdy już nie będzie potrzebna, to zostanie usunięta, a nawierzchnia przy torowisku będzie przywrócona do stanu pierwotnego.
Na chodniku przy Galerii MM, między ul. Piekary a Al. Marcinkowskiego, wyznaczony zostanie tymczasowy przystanek, skąd “szesnastka” ruszać będzie z powrotem na Piątkowo. Taki układ pozwoli na udostępnienie pasażerom możliwości dojazdu z centrum przez Św. Marcin do Kaponiery podczas trwającej przebudowy torowiska w ul. 27 Grudnia i pl. Wolności.
Dostępny będzie także przystanek przy skrzyżowaniu ul. Św. Marcin i Ratajczaka. Pasażerowie tramwaju jadącego ul. Św. Marcin będą mogli także wysiadać i wsiadać do tramwaju przy Zamku, gdzie powstał bliźniaczy przystanek dla tramwajów jadących w kierunku ronda Kaponiera (wcześniej był tylko w stronę centrum). Przystanki będą stopniowo uzupełniane o docelową małą architekturę.
W najbliższych tygodniach realizowane będą jeszcze prace wykończeniowe, standardowo przeprowadzone zostaną również próbne przejazdy techniczne, które przetestują nową infrastrukturę przed wznowieniem ruchu tramwajowego.