Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiły przetarg na kompleksową przebudowę odcinka ul. Św. Marcin od mostu Uniwersyteckiego do Gwarnej. Jezdnie otrzymają nowy przekrój, pojawi się nowa zieleń – projekt jest kontynuacją przebudowy salonu Poznania.
Przedmiotem zamówienia są dwa zadania. Jedno obejmuje rozbudowę fragmentu ulicy Św. Marcin na odcinku od mostu Uniwersyteckiego do al. Niepodległości wraz ze skrzyżowaniem z al. Niepodległości oraz ul. Towarową. Drugie natomiast rozbudowę fragmentu ulicy Św. Marcin na odcinku od al. Niepodległości do ul. Gwarnej. To część projektu Program Centrum, który w etapie I obejmuje przebudowę tras tramwajowych wraz z uspokojeniem ruchu samochodowego w ulicach Św. Marcin, Fredry, Mielżyńskiego, 27 Grudnia, pl. Wolności, Towarowej.
Na opracowywanym odcinku ulicy Święty Marcin przewidziano układ dwujezdniowy z torowiskiem tramwajowym i pasami zieleni rozdzielającymi jezdnie. Na odcinku od al. Niepodległości do Kościuszki zaplanowano po dwa pasy ruchu na kierunek, a od Kościuszki do Gwarnej – po jednym. Jak informuje Poznań, na odcinku pomiędzy ulicami Kościuszki i Gwarną zaplanowano przestrzeń łączącą funkcje ulicy, deptaku i parkingu. Piesi będą mogli korzystać z całej szerokości ulicy, a nie jedynie z chodników i przejść przez jezdnię. Parkowanie będzie możliwe tylko na wyznaczonych miejscach, a prędkość będzie ograniczona do 20 km/h.
W pasie rozdziału na wysokości Zamku zaplanowano przystanki tramwajowe (dla relacji w kierunku ul. Gwarnej przewidziano przebudowę przystanku istniejącego, natomiast w relacji w kierunku ronda Kaponiera przewidziano budowę nowego przystanku tramwajowego). Po obu stronach drogi zaprojektowane zostały chodniki, natomiast pasy rowerowe przewidziano na jedniach. W planach jest nowe przejście dla pieszych łączące Akademię Muzyczną i plac Mickiewicza.
Na skrzyżowaniu ul. Św. Marcin i Towarowej pojawi się nowa relacja skrętna dla tramwajów. Jak informuje miasto, umożliwienie skrętu tramwajów z ul. Św. Marcin w ul. Towarową pozwoli odciążyć węzeł Kaponiera, zwiększy pulę wariantów tras np. w czasie objazdów, a w przyszłości może stanowić element przedłużonej trasy tramwajowej przez Wolne Tory.
Termin składania ofert mija 18 czerwca. O wyborze zdecydują cena (60%), okres gwarancji i rękojmi (10%), kierownik budowy i/lub kierownik robót w specjalności drogowej (20%), doświadczenie managera BIM (10%).
Na całe zamówienie przeznaczono 516 dni,. Na zieleń zostanie udzielona gwarancja do końca marca 2029 r.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.