Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań: Ruszyły wyburzenia pod trasę tramwajową na Naramowice

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
03-12-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Poznańskie Inwestycje Miejskie

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Poznań: Ruszyły wyburzenia pod trasę tramwajową na Naramowice
fot. Poznańskie Inwestycje Miejskie
Rozpoczęła się rozbiórka pierwszych budynków stojących na trasie planowanego tramwaju na Naramowice wraz ze znacznie rozbudowanym układem drogowym. Wyburzenia pozwolą przygotować teren pod budowę nowego odcinka trasy, która zgodnie z założonym harmonogramem rozpocznie się wiosną przyszłego roku.

Na początku usunięte zostaną dwa bloki przy ul. Naramowickiej 149 i 149a oraz dom przy ul. Sarmackiej 1. W dalszej kolejności wyburzony będzie budynek przy ul. Czarna Rola (były gabinet stomatologiczny), budynek zlokalizowany przy ul. Naramowickiej 213, a także obiekty przy ul. Jasna Rola. Przed rozpoczęciem prac budowlanych konieczna jest również rozbiórka bunkra przy ul. Sarmackiej, którą poprzedzą badania archeologiczne. W rejonie wyburzeń pojawi się ciężki sprzęt, w związku z czym należy zachować ostrożność.

– Wyburzenia są konieczne, by w przyszłości mógł jechać tędy tramwaj na Naramowice. Rozpoczynamy je jeszcze w tym roku, by w pełni przygotować plac budowy na wiosenne prace. Do tej pory wszystko przebiega zgodnie z harmonogramem – mówi Justyna Litka, prezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Rozpoczęcie działań związanych z wyburzeniami jest możliwe z uwagi na fakt, że kluczowe budynki są już w rękach Miasta dzięki staraniom Wydziału Gospodarki Nieruchomościami oraz Zarządu Komunalnych Zasobów Lokalowych. Część nieruchomości była zamieszkana do końca września, by lokatorzy mieli czas na przeprowadzkę i znalezienie nowego lokalu. Przed wyburzeniami Zarząd Transportu Miejskiego (jako jednostka miejska, do której przydzielono przejęte nieruchomości) na wniosek policji wyraził zgodę na udostępnienie pustych budynków na zorganizowanie ćwiczeń taktyki poruszania się w obiektach z elementami szturmu. Ćwiczenia odbyły się jeszcze przed rozpoczęciem prac przygotowawczych.

Do tej pory rozbudowana została pętla Wilczak, na którą tramwaje wróciły 2 września. Są tam nowe tory z siecią trakcyjną, perony, wiaty przystankowe, elementy małej architektury i systemu identyfikacji miejskiej. Pętla już jest przygotowana do połączenia z torowiskiem, którym na przełomie 2021 i 2022 r. pojedzie tramwaj z Wilczaka na Naramowice.

Planowana trasa tramwajowa na Naramowice będzie miała ok. 3,3 km długości. Inwestycja obejmuje też budowę niemal 7,5 km dróg, łącznie z dojazdowymi i skrzyżowaniami. Odcinek od pętli Wilczak na północ Poznania, do ul. Błażeja, to pierwszy etap budowy trasy tramwajowej na Naramowice.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5