MPK Poznań zwiększyło budżet i wreszcie rozstrzygnęło przetarg na naprawę główną tramwajów Siemens Combino, eksploatowanych od 2003 r. W sumie przedsiębiorstwo posiada 14 takich pojazdów, a na wykonanie prac przeznaczono okres czterech lat.
To już drugi przetarg na naprawę główną tramwajów Siemens Combino Advanced. W pierwszym postępowaniu nie było chętnych.
Poznańskie tramwaje Siemens Combino to w pełni niskopodłogowe pojazdy o długości 29,4 m, z wejściem na wysokości ok. 300 mm i 60 miejscami siedzącymi. Zgodnie z warunkami technicznymi tramwaje te kwalifikują się do naprawy głównej po 16 latach eksploatacji lub 1 280 000 km przebiegu. Celem naprawy głównej jest „odtworzenie kondycji technicznej i walorów eksploatacyjnych tramwajów do poziomu równoważnego tramwajom nowym”. Szczegółowo o zakresie pisaliśmy przy pierwszym przetargu, w którym nie było chętnych.
Oferty poznaliśmy w połowie grudnia. O zlecenie ubiegały się dwa podmioty. Firma Saatz wyceniła zadanie na 53,423 mln zł brutto, natomiast konsorcjum firm Falkone i Public Transport Service na 54,114 mln zł brutto.
Złożone oferty przewyższały budżet określony na 46,440 mln zł brutto. Ostatecznie w środę 7 kwietnia zamawiający rozstrzygnął postępowanie i wybrał ofertę Saatz – znaną chociażby z wykonywanej
naprawy głównej tramwajów Skoda 16T dla Wrocławia. Na wykonanie zadania przeznaczono dwa lata.
Wymagany schemat malowania, mat. MPK Poznań