Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Poznań: Społecznicy chcą tańszych biletów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-01-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Poznań: Społecznicy chcą tańszych biletów
fot. WU
Władze Poznania zapowiedziały uruchomienie nowej taryfy biletowej w maju 2014 roku. I choć reklamują ją jako tańszą i wygodniejszą dla pasażerów, miejscy społecznicy domagają się wprowadzenia kilku zmian. Dla nich oferta nowej taryfy powiązanej z systemem PEKA jest wciąż za droga.

Stowarzyszenie „Inwestycje dla Poznania” w porozumieniu z radnymi Tomaszem Lewandowskim, Łukaszem Mikułą i Szymonem Vel Sękiem oraz innymi społecznikami z „Prawa do Miasta” oraz „My Poznaniacy” przygotowało swoją propozycję tego, jak powinna wyglądać nowa taryfa biletowa w mieście. Główne założenia to obniżenie ceny biletu miesięcznego do 94 zł (prezydent proponuje 103 zł), większe rabaty na bilety 3-12 miesięczne, pierwszy przystanek tańszy w taryfie przystankowej oraz rezygnacja z obowiązku „pikania” dla osób posiadających sieciówkę.

Sprzedaż biletów spadła czy wzrosła?

„Po ostatnich podwyżkach sprzedaż biletów długookresowych znacząco spadła. W okresie styczeń – maj 2013 r. spadek sprzedaży czasu w tych biletach wyniósł ponad 22%, natomiast w okresie czerwiec – październik 4,6% (czyli w porównaniu do sprzedaży po pierwszej podwyżce z czerwca 2012). Decyzja o podwyżce styczniowej została także podjęta na podstawie fałszywych danych przekazanych przez ZTM, zarówno radnym jak i stronie społecznej oraz mieszkańcom. Co więcej, pomimo podwyżki, zostało wprowadzone ograniczenie w kursowaniu linii tramwajowych– w szczycie popołudniowym kursują one co 12 minut, a nie co 10 minut jak wcześniej. Przypominamy, że m.in. utrzymaniem standardu komunikacji miejskiej tłumaczono wprowadzenie podwyżek. Słowa jednak nie dotrzymano. W związku z tymi faktami za zasadne uznajemy wycofanie się z podwyżki wprowadzonej w styczniu, ale także obniżenie ceny sieciówki miesięcznej do poziomu 94 zł. Byłby to wyraźny sygnał dla mieszkańców, że komunikacja miejska nie ma służyć tylko do łatania dziury w budżecie” - uzasadniają przedstawiciele „Inwestycji dla Poznania”.

– Chciałbym zwrócić uwagę, że analiza wykonana przez Stowarzyszenie „Inwestycje dla Poznania” obejmuje sprzedaż „czasu”, a Zarząd Transportu Miejskiego nigdy nie sprzedawał czasu, tylko bilety. Wyciąganie ogólnych wniosków na podstawie metodologii opracowanej przez wskazane powyżej Stowarzyszenie prowadzi do przekłamań – wyjaśnia Bartosz Trzebiatowski, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu. Według raportu ZTM sprzedaż biletów semestralnych, krótkookresowych i długookresowych w omawianym okresie rosła, nie malała.

Od maja nowa taryfa

W przygotowanym projekcie uchwały Rady Miasta Poznania najbardziej popularny bilet 30-dniowy sieciowy może kosztować 99 zł. Może, jeśli pasażer skorzysta ze specjalnej oferty „Biletu Metropolitalnego” oraz będzie aktywnie korzystał z Transportowego Programu Lojalnościowego. Dziś 30-dniowa „sieciówka” kosztuje 107 zł.

Także osoby korzystające z transportu publicznego okazjonalnie, kupujące jednorazowe bilety uzyskają bardziej elastyczną taryfę, lepiej dopasowaną do potrzeb każdego pasażera. Dziś najtańszy bilet 15-minutowy kosztuje 2,8 zł, nowa taryfa wprowadzi opłaty za przejechane przystanki. Na przykład za 1 przystanek wg projektu taryfy 2014 zapłacimy 60 gr (dziś 2,8 zł), za 3 przystanki 1,6 zł (dziś 2,8 zł).
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Warszawa ciągle czeka na nowy system biletowy

Prawo & Finanse

Warszawa ciągle czeka na nowy system biletowy

Redakcja 01 czerwca 2023

Ceny biletów a zarobki. Które miasto najdroższe?

Przestrzeń

Gdańsk: Nowa taryfa przyjęta. Podwyżki cen biletów od kwietnia

Komunikacja

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Warszawa ciągle czeka na nowy system biletowy

Prawo & Finanse

Warszawa ciągle czeka na nowy system biletowy

Redakcja 01 czerwca 2023

Ceny biletów a zarobki. Które miasto najdroższe?

Przestrzeń

Gdańsk: Nowa taryfa przyjęta. Podwyżki cen biletów od kwietnia

Komunikacja

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5