Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Poznań. Stadler zaczyna testy tramwaju dla Sarajewa

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
04-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
04-12-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Stadler

Podziel się ze znajomymi:

Pierwszy z 15 zamówionych przez Kanton Sarajewo tramwajów typu TANGO NF3 produkowanych w siedleckim zakładzie Stadler Polska rozpoczął jazdy próbne na infrastrukturze miejskiej MPK Poznań. Po zakończeniu testów i uzyskaniu homologacji Stadler rozpocznie dostawy serii nowych tramwajów do Bośni i Hercegowiny.

Testy homologacyjne tramwaju prowadzone są we współpracy z Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznańskim Instytutem Technologicznym, doświadczoną jednostką uprawioną przez Transportowy Dozór Techniczny i będą trwały do końca lutego 2024. Pisaliśmy o tym jako pierwsi kilka tygodni temu. Po zakończeniu części testów statycznych w zajezdni Franowo rozpoczęły się testy dynamiczne obejmujące szczegółowe sprawdzenie wszystkich systemów pojazdu w ruchu. Na chwilę obecną tramwaj pozytywnie przeszedł badania układu hamulcowego, co zgodnie z obowiązującymi wymaganiami prawnymi pozwala mu na bezpieczne poruszanie się po infrastrukturze miasta Poznania. W ramach prowadzonych badań przeprowadzone zostaną także testy kompatybilności elektromagnetycznej, pomiary pola magnetycznego, hałasu generowanego przez tramwaj oraz szeroko rozumiana prawidłowa współpraca pojazdu z infrastrukturą tramwajową.

Większość jazd testowych będzie prowadzona w godzinach nocnych bez pasażerów. Niektóre przejazdy będą odbywały się również w ciągu dnia. Mieszkańcy Poznania będą mogli wtedy zobaczyć na torach żółty tramwaj z charakterystycznym zabudowanym czołem pojazdu.

– Tramwaj TANGO NF3 to pojazd nowoczesny i komfortowy, ale przede wszystkim bezpieczny. Czoło pojazdu zostało skonstruowane w taki sposób, że pieszy – nawet jeśli zostanie uderzony przez pojazd – nie wpadnie pod koła, tylko zostanie odrzucony. Dzięki temu nie ma ryzyka najechania na człowieka. Tramwaj posiada także wiele udogodnień, między innymi wi-fi, gniazda USB do ładowania przenośnych urządzeń oraz klimatyzację – mówi Tomasz Ścibor, kierownik projektu Sarajewo w Stadler Polska.

Poznań został wybrany na miejsce testów ze względu na rozbudowaną, specjalistyczną infrastrukturę umożliwiającą przeprowadzenie większości wymaganych prób na terenie samej zajezdni Franowo. Tor testowy umożliwiający rozpędzenie pojazdu do 50 km/h był dodatkowym atutem. Nad testami czuwa zespół inżynierów Stadlera z Poznania, Warszawy i Pragi, którzy wspólnie pracowali nad skonstruowaniem pojazdu dla Sarajewa.

Projektując tramwaj TANGO NF3 dla Sarajewa inżynierowie położyli nacisk na funkcjonalne i nowoczesne rozplanowanie przestrzeni pojazdu. W rezultacie powstał tramwaj oferujący pasażerom i personelowi obsługi wysoki komfort jazdy przy niskich kosztach eksploatacji. TANGO NF3 posiada modułową budowę,

ergonomiczną kabinę motorniczego i jest w pełni klimatyzowany. Obrotowe wózki jezdne z elastyczną ramą zapewniają spokojny bieg pojazdu. Optymalne rozmieszczenie drzwi umożliwia szybką wymianę pasażerów. Konfiguracja siedzeń zapewnia odpowiedni komfort nawet na dłuższych, typowych dla Sarajewa trasach. Pojazd mieści 180 pasażerów, w tym 79 osób na miejscach siedzących. Jednokierunkowy, trójczłonowy tramwaj ma długość 31,1m, szerokość 2,5 m i wysokość 3,6 m. Jest w pełni niskopodłogowy i dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Rozwija maksymalną prędkość 70 km/h i charakteryzuje się niskim poziomem hałasu. Spełnia wszystkie wymagania norm i przepisów unijnych.

Więcej zdjęć nowego wagonu dla Sarajewa można znaleźć tutaj.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Centrum Poznania po tramwajowych testach. Wkrótce powrót ruchu

Przestrzeń

Centrum Poznania po tramwajowych testach. Wkrótce powrót ruchu

Redakcja/inf. pras. 14 grudnia 2023

Świąteczna bimba zawiezie pasażerów i pasażerki na Betlejem Poznańskie

Komunikacja

Poznań: Tramwaje od nowego roku pojadą inaczej. Piętnastka zostaje

Przestrzeń

Jak pojadą poznańskie tramwaje po zakończeniu remontów?

Komunikacja

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Przestrzeń

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Witold Urbanowicz / Jakub Rösler 30 czerwca 2023

Zobacz również:

Centrum Poznania po tramwajowych testach. Wkrótce powrót ruchu

Przestrzeń

Centrum Poznania po tramwajowych testach. Wkrótce powrót ruchu

Redakcja/inf. pras. 14 grudnia 2023

Świąteczna bimba zawiezie pasażerów i pasażerki na Betlejem Poznańskie

Komunikacja

Poznań: Tramwaje od nowego roku pojadą inaczej. Piętnastka zostaje

Przestrzeń

Jak pojadą poznańskie tramwaje po zakończeniu remontów?

Komunikacja

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Przestrzeń

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Witold Urbanowicz / Jakub Rösler 30 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5