Dziś, 11 maja, odbyły się testy tramwajowe na ul. Święty Marcin w Poznaniu. Był to ostatni sprawdzian przed powrotem regularnego ruchu na jedną z głównych ulic miasta. Testy wypadły pomyślnie, co jest szczególnie istotne, bowiem MPK Poznań po raz kolejny skorzystało z tymczasowej nakładki, dzięki czemu tramwaje na sporym odcinku ulicy pojadą dwukierunkowo.
Poznań odlicza godziny do masowego powrotu tramwajów w kilku miejscach miasta.
Od wczesnych godzin rannych, w sobotę 13 maja, regularne tramwaje mają pojechać całą ulicą Św. Marcin, a także ciągiem Fredry, Mielżyńskiego, 23 Lutego i dalej do Ronda Śródka oraz trasą
Poznańskiego Szybkiego Tramwaju. Aby wznowić kursowanie tramwajów zmodernizowane torowiska muszą przejść jednak ostatnie testy i próby. Szczególnie istotne jest to w przypadku trasy na ulicy Święty Marcin, bowiem w tym miejscu ruch odbywać się będzie wahadłowo, dzięki nakładce torowej.
Ulicą Święty Marcin pojedzie jak na razie “szesnastka”, łącząc centrum z osiedlem Sobieskiego. W związku z dalszymi pracami na Placu Wolności oraz ulicy 27 Grudnia tramwaje linii 9 oraz 13 wciąż będą zawracały na alejach Marcinkowskiego, tak więc niemożliwy będzie przejazd z Marcina na Podgórną. W związku z tym ZTM Poznań podjął decyzję o uruchomieniu linii 16, która pomiędzy MM (tu zlokalizowano końcowy oraz początkowy przystanek) a Zamkiem będzie kursować jednym torem w obie strony. Tramwaje jadące w kierunku Sobieskiego dzięki nakładce torowej zamontowanej na wysokości dawnego Hotelu Lech wrócą na swój prawidłowy, prawy tor i udadzą się w dalszą drogę na północ miasta.
Dzisiaj, 11 maja, odbyły się testy całego odcinka, które wypadły pomyślnie. Poza nową nakładką testowano także przejazd przez rozjazdy z ulicy Towarowej, Gwarnej oraz zupełnie nowy, powstający na styku ulic Święty Marcin i Ratajczaka, który jest zaczątkiem
nowej trasy tramwajowej, jaka ma powstać na Ratajczaka w kolejnych latach. W związku z dwukierunkowym charakterem śródmiejskiego odcinka, linia 16 będzie obsługiwana
właśnie taborem dwukierunkowym. Dlatego podczas dzisiejszych testów wykorzystano trzy typy tramwajów należących do MPK Poznań, które mogą kursować w obu kierunkach. Były to Moderusy Beta oraz Gamma, a także tramwaj GT8, popularny helmut.