Poznań planuje remont trasy tramwajowej na Górnym Tarasie Rataj, a dokładniej jego pierwszej części, od przystanku Kórnicka do osiedla Lecha. Przetarg na te prace ma zostać ogłoszony w 3 kwartale bieżącego roku, a prace obejmą torowisko oraz sieć trakcyjną, a także przebudowę przystanków tramwajowych.
Przebudowa i modernizacja Górnego Tarasu Rataj to obszerne zadanie, które obejmowało modernizację już istniejących tras tramwajowych, a także budowę zupełnie nowego odcinka torowiska wraz z pętlą przy Falistej,
gdzie tramwaje dotarły we wrześniu 2020 roku. Modernizacja tras na odcinku Kórnicka – Osiedle Lecha – Rondo Żegrze została podzielona na dwa etapy. Pierwszy z nich, obejmujący odcinek od Osiedla Lecha do Żegrza
oddano do użytku jesienią 2019 roku. Drugi z nich ma zostać zmodernizowany w tym roku.
Jak mówi nam Maja Chłopocka, dyrektorka ds. komunikacji i koordynacji inwestycji w Poznańskich Inwestycjach Miejskich, spółka planuje ogłoszenie przetargu w tej sprawie w trzecim kwartale tego roku.
– Realizacja zadania inwestycyjnego obejmie przebudowę konstrukcji torowiska, sieci trakcyjnej, peronów przystankowych i infrastruktury towarzyszącej. Prace powinny potrwać ok. 14 miesięcy – dodała Maja Chłopocka.
Dyrektorka przekazała nam też, iż w prognozie finansowej na lata 2023-2023, Poznań zaplanował na to zadanie około 87 milionów złotych.
Inwestycja sprawi, iż ponownie utworzy się wąskie gardło jeśli chodzi o dojazd tramwajów do największej zajezdni poznańskiego MPK, która znajduje się na Franowie. Obecnie można tam dojechać z dwóch kierunków, a po rozpoczęciu prac będzie to możliwe już tylko z jednej strony, od Ronda Żegrze.