Międzynarodowe Targi Poznańskie będą zarządzały wiatami przystankowymi. Rada Miasta Poznania wydała zgodę na realizację tego pomysłu. Dzięki temu ma pojawić 500 nowych estetycznych wiat w tym na przystankach, które do tej pory wiat nie miały. MTP przymierzają się do podobnych działań także w Lublinie.
Obecnie w Poznaniu jest ponad tysiąc wiat przystankowych, 524 należą do ZTM, 350 jest własnością firmy AMS, a129 sztuk to własność Clear Channel. Te prywatne firmy postawiły je na swój koszt i utrzymywały, a w zamian zarabiały na reklamach. Umowy z tymi dwiema firmami, kończą się (z AMS w czerwcu 2019 r, a z Clear Channel 31 grudnia br.), stąd pomysł na przekazanie tej sprawy Międzynarodowym Targom Poznańskim, które same z taką inicjatywą wystąpiły, a Urząd Miasta pomysł poparł. Projekt uchwały w tej sprawie przedstawiono na ostatniej sesji Rady Miasta Poznania i radni uchwałę podjęli zgadzając się na taki pomysł.
Targi, w myśl uchwały, będą miały powierzone to zadanie jako usługę publiczną. Według koncepcji pieniądze, jakie MTP zarobi na udostępnianiu powierzchni reklamowej na wiatach pozwolą na zysk dla targów oraz przeznaczone będą m.in. na budowę nowych wiat oraz remonty już istniejących. Przekazanie wszystkich tych obiektów w zarząd MTP pozwoli na szybsze ujednolicenie ich wyglądu i dopasowanie do standardów estetycznych, które miasto w ostatnim czasie wprowadza. Wcześniej stojące obecnie wiaty od prywatnych firm odkupi MPK Poznań, które z tymi podmiotami podpisało umowy. Następnie przekazane będą odpłatnie targom, a te będą nimi zarządzać przez 10 lat.
Według przedstawionych planów w tym okresie spółka ma zainwestować 27 mln zł w nowe wiaty. Wymienionych ma być 500 z nich, z czego do roku 2020 będzie to już 300 wiat. MTP ma też postawić 90 wiat w nowych lokalizacjach. Większość obecnych wiat nie ma paneli reklamowych, wymiana będzie się odbywała w taki sposób, aby na każdej wiacie pojawiła się przestrzeń do wykorzystania na cele reklamowe lub ogłoszeniowe np. dla rady osiedli.
Targi według własnych prognoz w ciągu 10 lat zamierzają zarobić 9 mln zł, ale to ostrożne szacunki, bo te mogą być znacznie wyższe. Stać się tak może z powodu przygotowywanej w Poznaniu uchwały krajobrazowej, która ograniczy miejsce dla reklam. Wtedy reklamy na wiatach staną się jeszcze bardziej dochodowe. Targi planują też wykorzystywać nośniki reklamowe także swoje potrzeby reklamowe, a stare wiaty po remoncie będą przenoszone tam gdzie wskaże miasto.
Przedstawiciele MTP przypomnieli, że podobna sytuacja jest w niemieckiej Kolonii, gdzie tamtejsze targi również zarządzają wiatami przystankowymi. Dlatego jak poinformował wiceprezes MTP Tomasz Kobierski, poznańskie targi chcą też przejąć nośniki reklamy outdoorowej w innych miastach. W tej chwili czynią już starania by przejąć nośniki w Lublinie i decyzja w Poznaniu ułatwi ten proces. MTP, które należą do miasta Poznania, są równocześnie współwłaścicielem Targów Lublin.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.