Bardzo dynamicznie rozpoczęły się prace przy przebudowie tramwajowej trasy kórnickiej w Poznaniu. W wielu miejscach można już zobaczyć jak szybko demontowane jest torowisko i sieć trakcyjna. ZTM Poznań zapewnia, że na bieżąco monitorowane jest także funkcjonowanie istotnie zmienionej komunikacji publicznej w tym rejonie. ZTM informuje też, że planowana jest zmiana na linii numer 184 w celu polepszenia dojazdu z Franowa do Ronda Śródka i Ronda Rataje.
Przebudowa Trasy Kórnickiej była konieczna z uwagi na jej bardzo zły stan. Już od długiego czasu tramwaje kursowały tu z ograniczeniami prędkości ze względu na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa przejazdu pasażerom ( na zdjęciach widać jak zły był stan drewnianych podkładów). Nowe torowisko pojawi się na Trasie Kórnickiej, na odcinku od ulicy Jana Pawła II do osiedla Lecha. Inwestycja zakończy się jesienią przyszłego roku. Choć prace rozpoczęto zaledwie 7 dni temu, ich postęp jest widoczny. W poprzednim tygodniu wykonawca koncentrował się na demontażu torowiska i sieci trakcyjnej oraz pracach przygotowawczych, natomiast w tym tygodniu zaplanowane są prace ziemne na torowisku pomiędzy ulicą Jana Pawła II a Katowicką.
Autobus nr 184 pojedzie na Franowo
Z uwagi na brak możliwości przejazdu tramwajów pomiędzy os. Lecha a węzłem Kórnicka/Jana Pawła II w rejonie Łaciny, Chartowa i Żegrza wprowadzono duże zmiany w komunikacji. W pierwszych dniach po rozpoczęciu robót w odnalezieniu się w nowej sytuacji pomagali pasażerom obecni w terenie pracownicy ZTM i MPK.
Na bieżąco prowadzony jest monitoring funkcjonowania komunikacji. Zdaniem ZTM, trafionym pomysłem było skoordynowanie tras tramwajowych linii numer 1 i 18 z liniami numer 5 i 11. Dzięki temu pasażerowie mają zapewnione dogodne przesiadki z linii obsługujących trasę przez GTR na Franowo (1 i 18) na tramwaje jadące w kierunku ronda Rataje lub ulicą Hetmańską.
Jak wygląda sytuacja na poszczególnych liniach?
Obserwacje wykazały wzrost frekwencji na linii 1 o 20 proc., na linii 18 o 30 proc., co spowodowane było większą liczbą pasażerów na przystanku Os. Czecha. Na liniach 1 i 18 na Górnym Tarasie Rataj nie odnotowano jednak nadmiernego zatłoczenia, a napełnienia w komunikacyjnym szczycie nie przekraczały 60 proc. pojemności tramwajów.
Poprawnie obsługiwany jest także ciąg komunikacyjny Os. Lecha – Os. Tysiąclecia – Rondo Rataje przez linie autobusowe nr 154, 162, 181, 190 i 196. Najwyraźniej frekwencja wzrosła tu na linii 181 (ale linia ta wcześniej wykazywała niewielką frekwencję na poziomie 20 proc., obecnie nie przekracza poziomu 40 proc.) oraz na linii nr 190 (napełnienia do 60 proc.). Na liniach nr 157 i 184 na ul. Baraniaka nie stwierdzono znaczącego wzrostu frekwencji.
W celu wzmocnienia dojazdu z Franowa do Ronda Śródka i Ronda Rataje od 14 listopada autobus linii nr 184 kursować będzie z wjazdem na pętlę Franowo. Biorąc pod uwagę rosnące zainteresowanie linią nr 190, która ma także duże znacznie w obsłudze północnej części Poznania (w zastępstwie za remontowaną trasę PST), organizator szuka możliwości wzmocnienia tego połączenia.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.