Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań. Trwa metamorfoza ul. Św. Marcin i Al. Marcinkowskiego

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-07-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. UM Poznania

Podziel się ze znajomymi:

Postępuje przebudowa ulicy Św. Marcin - na odcinku od ul. Ratajczaka do Al. Marcinkowskiego. Ułożone zostało już torowisko tramwajowe, trwa remont infrastruktury podziemnej, układana jest nawierzchnia jezdni i chodników, zaawansowane są również prace związane z siecią trakcyjną. Dzięki inwestycji mieszkańcy i turyści zyskają wygodną przestrzeń.

– Na obu fragmentach ulic ułożone zostało torowisko tramwajowe. Na Al. Marcinkowskiego bardzo zaawansowane są również prace związane z siecią trakcyjną, równolegle przygotowywane są wykopy na specjalne komory antykompresyjne dla nowych drzew, które pojawią się pobliżu Galerii MM. Z kolei na ul. Św. Marcin, przy kościele, rozpoczynamy roboty polegające na układaniu nawierzchni – mówi Tomasz Płóciniczak, dyrektor ds. przygotowania i realizacji inwestycji w spółce Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Na plac budowy sprowadzona została już kostka, która pochodzi z Żytomierza w Ukrainie. Z uwagi na działania wojenne, dostawa nie była możliwa w założonym pierwotnie terminie. Brak materiału mocno zakłócił harmonogram prac, gdyż kostka ta była przewidziana na jezdnię i torowisko. Wykonawca przystąpił do prac nawierzchniowych rozpoczynając od układania krawężników po północnej i południowej stronie ul. Św. Marcin.

Na Al. Marcinkowskiego wykonawca zamontował już większość słupów trakcyjno-oświetleniowych, pierwsze z nich pojawiły się także na ul. Św. Marcin. Na ok. 90 procent powierzchni jezdni ul. Św. Marcin i Al. Marcinkowskiego wykonano podbudowę, na której układana będzie nawierzchnia z kostki kamiennej. W połowie zrobiono także podbudowę chodników. Natomiast układanie kostki kamiennej w torowisku w ul. Podgórnej i Al. Marcinkowskiego osiągnęło już ok. 85 proc. zaawansowania.

Ważnym zadaniem jest także przebudowa sieci infrastruktury podziemnej, która jest kluczowa w codziennym życiu mieszkańców. Zaawansowanie prac związanych z przebudową sieci kanalizacyjnej i wodociągowej sięga 95 proc. Wykonawca zmierza również do zakończenia prac związanych z sieciami teletechniczną i elektroenergetyczną wraz przyłączami do poszczególnych posesji.

Na Al. Marcinkowskiego pojawi się nowa zieleń. Na placu budowy są już skrzynie antykompresyjne, czyli specjalne miejsca, w których posadzone zostaną drzewa. Montowany jest także system nawadniania zieleni - został wykonany już w ok. 80 procentach. Docelowo na Al. Marcinkowskiego pojawi się 36 dębów kolumnowych, będą są również m.in. berberysy i irgi, pod muzeum założony zostanie kwietnik, przewidziane są też trawniki. Z kolei na przebudowanym odcinku ul. Św. Marcin, gdzie dotychczas nie było żadnej zieleni, stanie 10 donic z kwitnącymi roślinami. Wąska zabudowa ulicy Św. Marcin na tym odcinku i występujące liczne sieci podziemne uniemożliwiają posadzenie w gruncie.

Podczas prac wykonawca jest zobowiązany zachować odpowiednie ciągi dla pieszych. Nadal można dojść do pobliskich lokali i korzystać z oferty przedsiębiorców. Ponadto na pobliskim pl. Wolności ruszyła strefa z punktami gastronomicznymi, które na stałe działają na Starym Rynku. Na pl. Wolności można też posłuchać koncertów, obejrzeć spektakle dla najmłodszych i pokazy filmowe lub pojeździć na historycznej karuzeli. Przebywający na pl. Wolności mogą korzystać z bezpłatnej toalety, która działa w budynku Arkadii od godz. 8 do 23, a w weekendy do północy.

Za sprawą przebudowy, ul. Św. Marcin i Al. Marcinkowskiego będą przestrzenią przyjazną dla przechodniów, również dla osób z niepełnosprawnościami. Poszerzane są chodniki, przebudowie podlega jezdnia, wymienione na nowe i przesunięte zostało torowisko tramwajowe. Przewidziany jest ciąg przeznaczony dla ruchu rowerowego, pojawi się nowe oświetlenie. Pomiędzy ul. Ratajczaka i Podgórną zostanie wprowadzona strefa zamieszkania, czyli przestrzeń publiczna łączącą funkcje ulicy, deptaku, parkingu i miejsca spotkań mieszkańców. Na pozostałym odcinku inwestycji ruch odbywać się będzie z maksymalną prędkością 30 km/godz. Poprzez rozbudowę sieci monitoringu wizyjnego zwiększy się również bezpieczeństwo na terenie objętym inwestycją.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Bydgoszcz: Nowe mosty. Wkrótce próby obciążenia [zdjęcia]

Przestrzeń

Bydgoszcz: Nowe mosty. Wkrótce próby obciążenia [zdjęcia]

inf. pras., oprac. MK 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Poznań zapłaci za prąd ponad 300 milionów złotych więcej?

Prawo & Finanse

Poznań. Trwa rewitalizacja parku ks. Kirschke

Przestrzeń

Poznań. Trwa rewitalizacja parku ks. Kirschke

Redakcja/inf. pras. 14 sierpnia 2022

Zobacz również:

Bydgoszcz: Nowe mosty. Wkrótce próby obciążenia [zdjęcia]

Przestrzeń

Bydgoszcz: Nowe mosty. Wkrótce próby obciążenia [zdjęcia]

inf. pras., oprac. MK 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Poznań zapłaci za prąd ponad 300 milionów złotych więcej?

Prawo & Finanse

Poznań. Trwa rewitalizacja parku ks. Kirschke

Przestrzeń

Poznań. Trwa rewitalizacja parku ks. Kirschke

Redakcja/inf. pras. 14 sierpnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5