Bez zaskoczenia w przetargu na dostawę nowych tramwajów dwukierunkowych dla Poznania. Jedyną ofertę, mieszczącą się w budżecie MPK Poznań, złożył Modertrans, a więc producent należący do miasta i MPK.
Poznańskie MPK
prowadzi aktualnie postępowanie dotyczące dostawy minimum 10 nowych tramwajów dwukierunkowych. Zamówienie może zostać rozszerzone o prawo opcji, opiewające na maksymalnie 20 pojazdów. Właśnie minął termin składania ofert. W postępowaniu wystartował jedynie Modertrans, a więc spółka należąca do poznańskiego samorządu oraz MPK Poznań, a także producent, który w ostatnich latach zmonopolizował dostawy nowych tramwajów dla MPK, dostarczając przewoźnikowi tramwaje Beta i Gamma.
Modertrans zaoferował realizację zamówienia podstawowego oraz opcji za niespełna 282 mln złotych brutto, natomiast realizację zamówienia podstawowego wyceniono na 91,02 mln złotych brutto. Budżet przewoźnika to niespełna 111 mln złotych brutto w przypadku zamówienia podstawowego oraz 332,1 mln złotych brutto na realizację zamówienia podstawowego wraz z opcją. Zaoferowana kwota obejmuje nie tylko dostawę nowych wagonów, ale również wyposażenie zajezdni na Głogowskiej i przystosowanie jej do serwisowania nowych tramwajów oraz dostarczenie pakietu naprawczego.
Jak mówił
nam kilka tygodni temu prezes MPK, Krzysztof Dostatni, poznańska spółka chce zakupić 10 wagonów ze środków własnych, natomiast realizacja opcji będzie możliwa dopiero po pozyskaniu dofinansowania unijnego. Sęk w tym, że środki unijne ciągle nie są dostępne, co mocno wpływa na kondycję branży szynowej w Polsce.
MPK Poznań chce dalej inwestować w zakupy kolejnych wozów dwukierunkowych, niezbędnych do obsługi trasy na Naramowice a także użytecznych w razie zamknięć torowych i remontów. Dlatego poza zakupem zupełnie nowych tramwajów,
MPK jest także w trakcie pozyskiwania używanych tramwajów Düwag R1.1 z Bonn.