MPK Poznań otworzyło oferty w przetargu na naprawę powypadkową Solarisa Tramino. Jest to egzemplarz, który został uszkodzony w ubiegłorocznym wypadku na Starołęce. Na naprawę pojazdu przewidziano rok.
Wypadek tramwajowy na Starołęce był najpoważniejszym zdarzeniem z udziałem tramwajów, jakie miało miejsce w 2021 roku w Poznaniu. W jego wyniku kilkadziesiąt osób zostało rannych, w tym kilka ciężko. Przypomnijmy, że do zdarzenia doszło na przystanku Rondo Starołęka, w ciągu ulicy Hetmańskiej, kiedy to na stojącego na przystanku Solarisa Tramino, najechał jadący od strony Warty Moderus Gamma. Oba tramwaje uległy znacznym uszkodzeniom, o których pisaliśmy szerzej
w tym miejscu.
W kwietniu MPK ogłosiło przetarg na naprawę powypadkową tramwaju. W ramach naprawy powypadkowej wykonawca zobowiązany jest zdefiniować zakres prac koniecznych do przywrócenia bezpieczeństwa konstrukcji nośnej tramwaju oraz pełnej sprawności technicznej pozostałych systemów i urządzeń. Więcej o zakresie prac piszemy
tutaj.
Dziś (10 maja) minął termin składania ofert. Wystartowało jedynie konsorcjum firm Saatz i Falkone. Wyceniło ono przygotowanie kosztorysu naprawy na 207,9 tys. zł brutto, a jedną roboczogodzinę na 282,90 zł. MPK na całą naprawę planuje przeznaczyć kwotę 4,796 mln zł brutto.
Zgodnie z warunkami przetargu koszty naprawy tramwaju mają zostać zawarte w kosztorysie, który zostanie wykonany we współpracy z ubezpieczycielem – koszt naprawy ma zostać pokryty ze środków z ubezpieczenia. Jeśli jednak kosztorys przekroczy zakładany budżet, to MPK Poznań zastrzega sobie skorzystanie z prawa opcji obejmującego 25% wartości zamówienia podstawowego.