MPK Poznań rozstrzygnęło przetarg na dostawę i montaż infrastruktury do ładowania autobusów elektrycznych, które właśnie kupuje tamtejszy przewoźnik. Chodzi o 18 ładowarek zajezdniowych i 5 dwustanowiskowych ładowarek pantografowych na trzech pętlach.
Ładowarki mają stanąć w zajezdni przy ul. Kaczej oraz na dworcach autobusowych Sobieskiego i Garbary oraz na Górczynie. Zamawiane ładowarki mają być uniwersalne. Zgodnie z wytycznymi, wszystkie zamawiane elementy infrastruktury ładowania drogowego transportu publicznego powinny współpracować z już eksploatowanymi autobusami z napędem elektrycznym oraz z autobusami, które zostaną dostarczone w ramach obecnego przetargu (jedyną ofertę, która dodatkowo mieści się w budżecie,
złożył Solaris). Zgodnie z wymogami ich instalacja ma się skończyć do 30 sierpnia 2021 r.
Na dworcu autobusowym na os. Jana III Sobieskiego, gdzie już obecnie ładują się autobusy elektryczne, w ramach realizowanego zadania powstanie dodatkowo jedna dwustanowiskowa ładowarka pantografowa. Podobnie na dworcu Garbary – utworzone zostanie jeszcze jedno dwustanowiskowe urządzenia pantografowe. Na Górczynie przewidziano dwie ładowarki dwustanowiskowe.
W zajezdni autobusowej Kacza przewidziano montaż 18 dwustanowiskowych urządzeń stacjonarnych, umożliwiających ładowanie poprzez wtyczkę plug-in oraz jednego dwustanowiskowego urządzenia pantografowego. Dodatkowo, z myślą o tej zajezdni zamówiono trzy mobilne stacje ładowania pojazdów.
Termin składania ofert minął w połowie kwietnia. Ostatecznie 7 maja wygrało konsorcjum firm Medcom i S&M Energia, które zaproponowało wykonanie usługi za 11,328 mln zł netto przy budżecie określonym na 14,439 mln zł netto. Zwycięzca pokonał konsorcjum firm Ekoenergetyka Polska i Zakład Usługowy Instaltech, które uplasowało się nieco powyżej budżetu.