Partner serwisu
Przestrzeń

Poznań zbuduje węzeł przesiadkowy na Franowie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
04-07-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Poznań planuje budowę pięciu węzłów przesiadkowych przy nowych przystankach na kolejowej obwodnicy miasta. Jednym z nich będzie węzeł na Franowie, który obejmie budowę parkingu przesiadkowego, łącznika między nowym węzłem a obecną pętlą tramwajową, czy też nowych przystanków autobusowych na ulicy Folwarcznej. Projekt ma zostać dofinansowany ze środków unijnych z programu FEnIKS.

Poznań planuje przeznaczyć część środków unijnych z nowej perspektywy finansowej na dofinansowanie budowy węzłów przesiadkowych przy planowanych przystankach osobowych na kolejowej, towarowej obwodnicy miasta. Węzły mają powstać przy każdym z ośmiu nowo planowanych przystanków kolejowych, a Poznań ma odpowiadać za budowę pięciu z nich. Pozostałe węzły zostaną zbudowane przez gminy Suchy Las, Czerwonak oraz Swarzędz.

Na naszych łamach opisywaliśmy już bardzo kontrowersyjny projekt węzła przesiadkowego w rejonie osiedla Sobieskiego, z którego planem i dysfunkcjonalnością można zapoznać się tutaj. Dzisiaj bierzemy pod lupę kolejny z nich, a więc ten, który ma powstać na Franowie.

W ramach budowy tego węzła ma powstać parking park&ride obejmujący 21 miejsc postojowych oraz 3 miejsca kiss&ride. Przewidziano także budowę wiat rowerowych i miejsca naprawy rowerów. Wykonawca będzie miał również wykonać chodniki oraz drogi rowerowe dowiązujące węzeł do obecnego układu komunikacyjnego.

Inwestycja obejmie także budowę pary przystanków autobusowych w rejonie ulicy Folwarcznej, wraz z korektą przebiegu obecnego chodnika oraz drogi rowerowej. Ostatnim elementem zadania będzie budowa pieszego łącznika pomiędzy obecnymi peronami pętli tramwajowej Franowo a rejonem węzła. Łącznik przybierze formę pochylni oraz schodów z racji różnicy poziomów występującej w tym miejscu.

Nowe przystanki autobusowe przy Folwarcznej mają mieć 20 metrów długości i mają zostać wyposażone w tablice dynamicznej informacji pasażerskiej. Obecnie Folwarczną kursują dwie linie autobusowe o numerach 166 oraz 425. Z odpowiedzi udzielonej nam przez ZTM Poznań wynika, że realizacja opisywanej inwestycji nie zmieni tej sytuacji, a wciąż głównym środkiem transportu miejskiego będzie tu tramwaj (na Franowo kursują trzy linie: 1, 16 oraz 18).

Przypomnijmy, że w ramach modernizacji kolejowej obwodnicy miasta założono, że na Franowie powstanie przystanek kolejowy złożony z dwóch nowych peronów jednokrawędziowych, każdy o długości 300 metrów. Dojście na drugi z peronów ma zostać zapewniony przejściem podziemnym, czego zabrakło w przypadku wspomnianego już węzła na Piątkowie.



Wstępna wizualizacja przystanku kolejowego na Franowie wykonana przez stowarzyszenie Inwestycje dla Poznania.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5