Poznańskie Inwestycje Miejskiej otworzyły oferty w postępowaniu dotyczącym modernizacji trasy tramwajowej od przystanku Kórnicka do Osiedla Lecha. Wpłynęło 6 ofert, a każda z nich przekracza budżet zamawiającego.
Remont fragmentu torowiska tramwajowego od przystanku Kórnicka do przystanku Osiedle Lecha, jest ostatnim etapem gruntownej modernizacji i rozbudowy torowisk tramwajowych na Górnym Tarasie Rataj w Poznaniu. W ramach całego projektu został wybudowany nowy odcinek sieci tramwajowej, prowadzący do nowej pętli przy Unii Lubelskiej, a modernizację przeszła także sieć tramwajowa od Ronda Żegrze do Osiedla Lecha. Teraz przyszedł więc czas na ostatni etap, od Osiedla Lecha do Kórnickiej, szerzej o jego zakresie
pisaliśmy w tym miejscu.Właśnie otwarto oferty w omawianym postępowaniu. Wpłynęło 6 ofert. Konsorcjum Tormel i Tarlan zaoferowało wykonanie prac za 84,644 miliona złotych brutto, konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones oraz Coalvi chce wykonać prace za 86,192 miliona złotych. Ponadto swoje oferty złożyły Strabag, który wycenił prace na 94,069 miliona złotych, a także Budimex - 81,211 miliona złotych, NDI Energy oraz NDI - 73,794 miliona złotych. Najtańsza oferta, autorstwa firmy ZUE, opiewa na 72,238 miliona złotych.
Budżet zamawiającego, a więc Poznańskich Inwestycji Miejskich, został określony na niespełna 72,212 miliona złotych. Jak widać więc, najtańsza oferta jest wyższa od budżetu zamawiającego o niespełna 30 tysięcy złotych. PIM będą musiały dopłacić, jednak nie zmienia to faktu, że różnica nie jest duża. Nastąpi teraz formalna ocena ofert.