Korzystając z mniejszego, wakacyjnego ruchu pasażerskiego Metro Warszawskie rozpoczęło szereg prac na stacjach oraz w pociągach. W lipcu remontowane będą między innymi schody ruchome w Centrum i wymieniona zostanie winda na Marymoncie. Trwa również dezynfekcja i czyszczenie wagonów podziemnej kolei.
Duże prace zaplanowano już na drugą połowę lipca – wtedy rozpocznie się kompleksowy remont sześciu ciągów schodów ruchomych prowadzących na stacji Centrum – od strony tzw. patelni. Roboty będą odbywały się w trzech etapach. W każdym wyłączane i remontowane będą po dwa ciągi – po jednym na każdy z peronów. Oznacza to, że pozostałe będą cały czas dostępne dla pasażerów. Planowo naprawa wszystkich sześciu ciągów schodów ruchomych ma potrwać ponad miesiąc. Z kolei na stacji Marymont wymieniana jest wysłużona winda. Znajduje się on tuż przy hali handlowej. Po awarii okazało się, że koszt naprawy windy jest na tyle wysoki, że bardziej opłacalne będzie zastąpienie jej nową. Te prace mają zakończyć się w połowie lipca.
Na bieżąco prowadzone są też mniejsze naprawy i konserwacja urządzeń w metrze. Odnawiane będą również toalety na stacjach Dworzec Gdański i Świętokrzyska (M1). Równolegle prace prowadzą ekipy Zarządu Transportu Miejskiego – trwa budowa wind na stację metra Pole Mokotowskie czy wymiana wiaty przy stacji Świętokrzyska.
Pracowite przerwy nocne
W dalszym ciągu odbywa się nocne szlifowanie torów, które ma poprawić komfort jazdy pociągami metra. Prowadzone są one nocami, a w najbliższym czasie odbędzie się na pograniczu Żoliborza i Bielan na linii M1 oraz na Woli na M2.
Szlifowanie prowadzone będzie w czerwcu, lipcu i sierpniu, a ostatnią turę zaplanowano na grudzień. W tym czasie poprawiany będzie stan większości torów i rozjazdów na obu liniach.
Mycie i dezynfekcja
Wakacyjny okres urlopowy to dobry czas na zadbanie również o czystość w wagonach metra. Do lipca planowane jest umycie ponad 12 tysięcy siedzeń w pociągach kolejki podziemnej. W pierwszej kolejności siedzenia są odkurzane, później myte i czyszczone za pomocą szorowarek. Następnie ściąga się pianę odkurzaczem i czeka, aż całość wyschnie. Na koniec tapicerka ponownie jest odkurzana.
W sierpniu zaplanowana jest także dezynsekcja co najmniej 70 pociągów. Całe wnętrze wagonu, w tym miejsca trudno dostępne i kabiny maszynistów, są opryskiwane bezpiecznymi dla ludzi środkami. Potem pojazd jest zamykany na 30 min, a w następnej kolejności wietrzony. Po takim zabiegu może być ponownie włączony do ruchu pasażerskiego.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.