Partner serwisu
Przestrzeń

Praga: IV linia metra z nowym-starym zwycięzcą i wciąż w zawieszeniu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
01-09-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Po roku od pierwszego rozstrzygnięcia Praga podtrzymała wybór czeskiej firmy na rozbudowę nowej, IV linii metra. Ta decyzja nie przybliża jednak stolicy Czech do podpisania umowy: urząd odwoławczy oceni, czy zasadnie z postępowania wykluczono najtańszą ofertę, złożoną przez konsorcjum, któremu przewodzi PORR.

W 2022 r. ruszyła budowa pierwszego odcinka linii metra D – od stacji Pankrác (przesiadka na linię C) do stacji Olbrachtova. To najkrótszy, ale zarazem najtrudniejszy odcinek całej trasy. Natomiast we wrześniu 2023 r. DPP, organizator komunikacji, rozstrzygnął przetarg na dalszy, 3,3-kilometrowy odcinek do stacji Nové Dvory. Wybrano ofertę firmy Subterra (z grupy Metrostav), która pokonała dwóch konkurentów. Jej wartość to 29,989 mld koron netto (ok. 5,6 mld zł). Była to druga z kolei, pod względem ceny, oferta.

Od wyniku odwołało się konsorcjum firm PORR i Vinci, które złożyło najtańszą ofertę i które zostało wykluczone z postępowania z uwagi na niespełnienie warunków udziału w postępowaniu. Firmy te skutecznie jednak podważały referencje zwycięskiego podmiotu w zakresie doświadczenia kluczowych pracowników wybranego wykonawcy.

W sierpniu 2024 r. Praga podtrzymała swój wcześniejszy wybór. Jak informuje DPP, dokonano szczegółowej ponownej oceny ofert w zakresie referencji oraz oceną kwalifikacji z uwzględnieniem nowych faktów, ujawnionych w odwołaniu od wyniku przetargu. To nie kończy jednak sprawy. Przed Urzędem Ochrony Konkurencji Gospodarczej (odpowiednik polskiej Krajowej Izby Odwoławczej) toczy się jeszcze postępowanie ws. wykluczenia z przetargu konsorcjum PORR i Vinci.

Cała linia D będzie liczyła 10,6 km i znajdzie się na niej 10 stacji. Rozpoczyna się w centrum na stacji Náměstí Míru (przesiadka na linię A), przecina linię C na stacji Pankrác i biegnie dalej na południowy kraniec miasta do Písnice. Linia ma być automatyczna, bez maszynisty. Założono jej etapowe oddawanie od 2029 do 2031 r. W oddzielnym postępowaniu Praga szuka dostawcy taboru i systemów sterowania ruchem.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Praga kupuje automatyczne pociągi z systemem sterowania. Za 15 mld zł

Komunikacja

Praga kupuje automatyczne pociągi z systemem sterowania. Za 15 mld zł

Witold Urbanowicz 19 kwietnia 2024

Praga zapowiada przetarg na 69 automatycznych składów metra

Przestrzeń

Praga: Pierwszy odcinek tunelu nowej linii metra wydrążony

Przestrzeń

Praga wybrała wykonawcę dalszego odcinka IV linii metra

Przestrzeń

Praga wybrała wykonawcę dalszego odcinka IV linii metra

Witold Urbanowicz 07 września 2023

Praga wybrała architekta nowej stacji metra w zajezdni

Przestrzeń

Praga wybrała architekta nowej stacji metra w zajezdni

Witold Urbanowicz 23 sierpnia 2022

Zobacz również:

Praga kupuje automatyczne pociągi z systemem sterowania. Za 15 mld zł

Komunikacja

Praga kupuje automatyczne pociągi z systemem sterowania. Za 15 mld zł

Witold Urbanowicz 19 kwietnia 2024

Praga zapowiada przetarg na 69 automatycznych składów metra

Przestrzeń

Praga: Pierwszy odcinek tunelu nowej linii metra wydrążony

Przestrzeń

Praga wybrała wykonawcę dalszego odcinka IV linii metra

Przestrzeń

Praga wybrała wykonawcę dalszego odcinka IV linii metra

Witold Urbanowicz 07 września 2023

Praga wybrała architekta nowej stacji metra w zajezdni

Przestrzeń

Praga wybrała architekta nowej stacji metra w zajezdni

Witold Urbanowicz 23 sierpnia 2022

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5