DPP, operator komunikacji w stolicy Czech, uzyskał wczoraj (4 listopada) prawomocne pozwolenie na budowę pierwszego etapu nowej linii tramwajowej do Slivenca, czyli odcinka Barrandov – Holyně. Ogłoszono też przetarg na wykonawcę.
Nowa linia tramwajowa w tym etapie będzie miała kilometr długości. Będzie obsługiwać dwa przystanki: Kaskády i Holyně. Rozpoczęcie budowy planowane jest w I kwartale przyszłego roku. Trasa miałaby zostać oddana pod koniec 2021 r. Szacunkowa wartość zamówienia to 277 mln koron netto. Inwestycja jest współfinansowana ze środków unijnych.
– Po latach obietnic mieszkańcy dzielnicy Holyně w końcu otrzymają wygodne i niezawodne połączenia z centrum miasta. Rozwijamy praską sieć tramwajową nie tylko na papierze. Konkretne rezultaty widać już za nami. Po rozpoczęciu budowy linii Pražského povstání – Pankrác przystępujemy do realizacji kolejnego odcinka – powiedział Adam Scheinherr, zastępca burmistrza ds. transportu i przewodniczący rady nadzorczej DPP.
– Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zrealizować ten odcinek, który pierwotnie miał powstać razem z linią Hlubočepy – Barrandov. Po prawie 13 latach przygotowań ostatecznie zrealizujemy ten długo przygotowywany projekt i rozbudujemy praską sieć tramwajową o jeden kilometr. Uważam to za pożądane i pożyteczne, ponieważ nowa linia powstanie w tym samym czasie, w którym powstaje nowa dzielnica miasta, a jej przyszli mieszkańcy lub goście uzyskają szybki, pojemny i ekologiczny środek transportu do stacji metra Smíchovské nádraží lub Anděl – dodał Jan Šurovský, członek zarządu DPP. – Zakładamy, że zwycięzcę zamówienia publicznego i wykonawcę nowej linii tramwajowej moglibyśmy poznać w lutym przyszłego roku. Następnie, w pierwszym kwartale 2021 roku, gdy tylko pozwolą na to warunki klimatyczne i nie wystąpią komplikacje podczas przetargu, chcielibyśmy rozpocząć budowę – dodaje.
Istniejąca pętla na Barrandovie została już wiosną tego roku rozbudowana o dodatkowe rozjazdy. Dzięki temu możliwe będzie utrzymanie ruchu w trakcie budowy nowej trasy. Torowisko zostanie poprowadzone wzdłuż ulicy Werichovej – na podkładach, z zastosowaniem mat wibroizolacyjnych. Pierwszy przystanek – Kaskady – znajdzie się na wysokości placu Olgi Scheinpflugovej. Następnie linia skręci na południowy zachód, do planowanej ulicy Nataši Gollovej, gdzie powstanie nowa zabudowa. Na końcu przewidziano tory do zawracania dla tramwajów dwukierunkowych. Dojeżdżać będzie tu piątka. W przyszłości w II etapie tramwaje będą dojeżdżać o jeden przystanek dalej – do planowanej pętli Slivenec.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.