Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Praga oczekuje na 24-metrowe trolejbusy i przygotowuje kolejne linie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
28-09-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Praga oczekuje na 24-metrowe trolejbusy i przygotowuje kolejne linie
fot. Škoda
W połowie września przedstawiciele DPP, operatora komunikacji w Pradze, odwiedzali zakłady Skody, by sprawdzić postępy przy produkcji 24-metrowych dwuprzegubowych trolejbusów bateryjnych. Będą one obsługiwać elektryfikowaną linię do lotniska. Jednocześnie miasto przygotowuje się do elektryfikacji kolejnych tras.

W zakładach Skody w Pilźnie trwają testy nowego trolejbusu bateryjnego Škoda Solaris 24m dla Pragi. Przed dopuszczeniem do ruchu pojazd musi być homologowany przez Urząd Kolei, któremu podlegają w Czechach trolejbusy. W listopadzie – jak informuje portal zdopravy – trolejbus ma zostać przewieziony do Pragi, gdzie w ramach jazdy nadzorowanej musi przejechać 20 tys. km z pasażerami. Zajmie to ok. 3-4 miesiące.

Praga zamówiła w sumie 20 takich pojazdów. Umowę z konsorcjum firm Solaris i Škoda zawarto w lutym 2022 r. Dostawy mają zakończyć się w lutym 2024 r., co powinno zbiec się w czasie z pracami przy elektryfikacji linii autobusowej 119 do lotniska im. Havla. Sieć trolejbusowa obejmie połowę trasy, a na pozostałych odcinkach pojazdy będą korzystać z akumulatorów.

Nadwozie i podwozie jest dziełem Solarisa, natomiast Škoda jest odpowiedzialna za osprzęt elektryczny, oprogramowanie i uruchomienie pojazdów o długości sięgającej 24,7 m. Czteroosiowy pojazd – z napędem na drugą i trzecią oś – mieści 179 pasażerów, w tym 52 na miejscach siedzących. Pojazd jest w pełni niskopodłogowy.

Pod koniec zeszłego roku Praga zakończyła elektryfikację pierwszej linii 140 Palmovka – Čakovice, która zmieni się w linię trolejbusową nr 58. Na razie połączenie funkcjonuje w ograniczonym trybie testowym – połączenie będzie mogło ruszyć w pełnym wymiarze po zakończeniu testów i dostaw opóźnionych trolejbusów firmy SOR. Trwają prace przy elektryfikacji wspomnianej linii 119, łączącej Nádraží Veleslavín z lotniskiem Václava Havla. DPP przygotowuje się do elektryfikacji linii 137, która zmieni się w linię trolejbusową nr 52. Prace będą prowadzone w latach 2024-25.

Rozpoczęto też procedury związane z pozwoleniami dla elektryfikacji linii 176, która zmieni się w linię trolejbusową nr 53 – łączy ona Karlovo náměstí ze Strahovem. Sieć trakcyjna zostanie wybudowana na 4-kilometrowym odcinku, co obejmuje 86% trasy – między Janáčkovo nábř. a Karlovo náměstí pojazdy będą korzystały z baterii. Przewidziano zasilanie z dwóch podstacji – nowej na Strahovie i istniejącej (rozbudowanej) na Hřebenka. W tej chwili zakłada się realizację w latach 2024-25.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Praga wprowadzi trolejbusy na szesnastą linię autobusową

Przestrzeń

Praga wprowadzi trolejbusy na szesnastą linię autobusową

Witold Urbanowicz 06 listopada 2023

Praga z pierwszym trolejbusem firmy SOR

Przestrzeń

Praga z pierwszym trolejbusem firmy SOR

Witold Urbanowicz 31 lipca 2023

Praga z pozwoleniami na trzecią linię trolejbusową

Przestrzeń

Dwuprzegubowe trolejbusy dla Pragi w trakcie produkcji

Komunikacja

Praga ukończyła budowę pierwszej pełnej linii trolejbusowej

Przestrzeń

Zobacz również:

Praga wprowadzi trolejbusy na szesnastą linię autobusową

Przestrzeń

Praga wprowadzi trolejbusy na szesnastą linię autobusową

Witold Urbanowicz 06 listopada 2023

Praga z pierwszym trolejbusem firmy SOR

Przestrzeń

Praga z pierwszym trolejbusem firmy SOR

Witold Urbanowicz 31 lipca 2023

Praga z pozwoleniami na trzecią linię trolejbusową

Przestrzeń

Dwuprzegubowe trolejbusy dla Pragi w trakcie produkcji

Komunikacja

Praga ukończyła budowę pierwszej pełnej linii trolejbusowej

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5