W Pradze zakończyła się przebudowa trasy tramwajowej w ciągu ulic Na Veselí i Soudní. Przy okazji wybudowano ok. 250-metrowy odcinek torowiska do stacji metra Pankrác, czyli w miejscu, w którym niemal pół wieku temu tramwaje musiały ustąpić metru.
Prace ruszyły 19 września i zakończyły się 27 listopada. Przebudowano torowisko, z wymianą płyt prefabrykowanych na konstrukcję monolityczną i zastosowaniem materiałów wibroizolujących oraz smarownic. Na swoje trasy do zajezdni Pankrác powróciły linie 18 i 93.
W ramach inwestycji na skrzyżowaniu Na Veselí i Soudní wybudowano trójkąt torowy wraz z 250-metrowym odcinkiem nowego torowiska do stacji metra Pankrác. Tym samym od odbudowano
fragment torowiska zamknięty ponad 45 lat temu w związku z budową linii metra C.
Przebudowane torowisko w ciągu ul. Na Veselí, fot. DPP Na razie jednak tramwaje nie będą korzystać z nowego odcinka. DPP zakłada, że dopiero po zrealizowaniu II etapu, obejmującym przebudowę torowisk w ciągu Na Pankráci, Táborskiej i Vladimírovej, zostanie tam skierowana linia nr 10. Roboty powinny zakończyć się 4 czerwca 2021 r.
– To pierwszy nowy odcinek tramwajowy od dziewięciu lat. Po ponad 45 latach tramwaje wrócą w rejon stacji Pankrác. Docelowo linię przedłużymy do skrzyżowania ulic Budějovickiej i Bystřickiej. DPP przygotowuje już dokumentację projektową. Planujemy oddać tę trasę przed rozpoczęciem budowy linii metra D – tramwaj będzie stanowił wygodną alternatywę w czasie zamknięcia stacji linii C – mówi Adam Scheinherr, zastępca burmistrza ds. transportu i szef rady nadzorczej DPP. Przypomina, że to nie jest jedyna nowa trasa tramwajowa, jaka powstanie w Pradze. Niedawno DPP otrzymał pozwolenie na
budowę trasy Barrandov – Sliven.
Nowy odcinek torowiska do stacji metra Pankrác i projektowany odcinek torowiska, mat. Openrailwaymap