Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Praga otwiera nową linię tramwajową

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-04-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W Pradze oficjalnie otwarto pierwszy odcinek nowej linii tramwajowej, łączącej Barrandov i Holyně. Infrastruktura transportowa jest budowana równolegle do powstającego osiedla. W przyszłości tramwaj dotrze do osiedla Slivenec, gdzie zaplanowano pętlę.

Po 298 dniach, czyli mniej niż 10 miesiącach, Strabag Rail ukończył budowę kilometrowego przedłużenia linii tramwajowej Sídliště Barrandov – Holyně. Koszt budowy to 170 mln koron, z czego 85% pokrywa Unia Europejska. Nowe torowisko rozpoczyna się na pętli Sídliště Barrandov i prowadzi wzdłuż ulicy Werichovej. Za skrzyżowaniem z ul. Havla skręca na południowy zachód – wzdłuż przyszłej ulicy Gollové. Na trasie znajdują się dwa nowe przystanki – Náměstí Olgy Scheinpflugové i Holyně.

W piątek (8 kwietnia) na nowej trasie odbywają się bezpłatne przejazdy promocyjne. Od soboty 9 kwietnia zostanie tu tymczasowo skierowana linia nr 4. Od przyszłego tygodnia, po zakończeniu przebudowy węzła Anděl, jeździć będą tutaj tramwaje linii nr 5.

– W otoczeniu linii powstanie nowe osiedle dla 8 tys. ludzi. Nowi mieszkańcy, po przeprowadzce, będą już mieli wygodny tramwaj do centrum. Budowanie nowych osiedli wraz z infrastrukturą transportową to jedyne właściwe podejście – mówi Adam Scheinherr, wiceburmistrz Pragi ds. transportu.

W sumie położono 4 km nowych szyn, postawiono 48 słupów trakcyjnych, rozwieszono 2892 m sieci trakcyjnej i położono 2561 betonowych podkładów. Na większości trasy wybudowano zielone torowisko. – Kraniec Holyně jest tymczasowy. Chcemy przejść jak najszybciej do drugiego etapu zakładającego budowę torów do pętli Slivenec. Mamy już pozwolenie na budowę. Chcemy wybrać wykonawcę do końca roku i rozpocząć prace wiosną przyszłego roku. Będziemy się starać o środki unijne i wierzymy, że uda nam się je pozyskać – mówi Petr Witowski, dyrektor DPP, operatora komunikacji miejskiej w Pradze.

Koncepcja budowy trasy tramwajowej do Holyně pojawiła się już w 1987 r. – miała to być część linii Hlubočepy – Holyně. Plan ten udało się zrealizować jedynie częściowo, gdy w 2003 r. otwarto trasę szybkiego tramwaju do Barrandova.


fot. Open Street Map

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Praga otwiera nową linię tramwajową – do os. Libuš

Przestrzeń

Praga rozpisuje przetarg na dostawy do 200 tramwajów

Przestrzeń

Praga rozpisuje przetarg na dostawy do 200 tramwajów

Witold Urbanowicz 21 listopada 2022

Kończy się remont historycznej Tatry K2 dla Pragi

Przestrzeń

Kończy się remont historycznej Tatry K2 dla Pragi

Przemysław Farsewicz 14 listopada 2022

Zobacz również:

Praga otwiera nową linię tramwajową – do os. Libuš

Przestrzeń

Praga rozpisuje przetarg na dostawy do 200 tramwajów

Przestrzeń

Praga rozpisuje przetarg na dostawy do 200 tramwajów

Witold Urbanowicz 21 listopada 2022

Kończy się remont historycznej Tatry K2 dla Pragi

Przestrzeń

Kończy się remont historycznej Tatry K2 dla Pragi

Przemysław Farsewicz 14 listopada 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5