W środę 31 stycznia ruszyły testy i jazdy próbne na nowej linii trolejbusowej do lotniska. Docelowo trasę będą obsługiwać dwuprzegubowe trolejbusy Škoda–Solaris. Odbiory mają zakończyć się w marcu.
Jak informuje Dopravní podnik hl. m. Prahy, w środę 31 stycznia ruszyły jazdy testowe na przyszłej linii trolejbusowej 59, która połączy Nádraží Veleslavín i Letiště Praha (lotnisko). Jako wóz pomiarowy posłużył pojazd Škoda 24Tr (nr tab. 508). Poza siecią pojazd korzystał z agregatu spalinowego.
Natomiast dzisiaj (1 lutego) po raz pierwszy na trasę – w ramach jazd próbnych – wyjechały
dwuprzegubowe trolejbusy Škoda–Solaris 24m (Trollino 24). Praga kupiła 20 takich pojazdów właśnie do obsługi tej linii.
Elektryfikacja linii 119
ruszyła niemal rok temu. Sieć trakcyjną wybudowano na mniej więcej połowie 9-kilometrowej trasy. W sumie wybudowano 11,6 km sieci trakcyjnej – ta rozpoczyna się na krańcu Nádraží Veleslavín i prowadzi wzdłuż Evropskiej i K Letišti do ronda przed terminalem nr 3. W stronę powrotną rozpoczyna się na przystanku przy terminalu nr 3 i prowadzi do Nádraží Veleslavín. Dodatkowo przewidziano stanowiska do ładowania na obu krańcach oraz w zajezdni Řepy.
DPP przewiduje zakończenie odbiorów nowo wybudowanej sieci trakcyjnej w marcu. Wówczas linia autobusowa nr 119 zamieni się w linię trolejbusową 59, obsługiwaną bardziej pojemnymi dwuprzegubowymi pojazdami.
Jak pisaliśmy, od dzisiaj (1 lutego) w pełnym wymiarze
funkcjonuje pierwsza linia trolejbusowa nr 58. W tym roku zaś
ruszyć ma elektryfikacja linii 137, która zamieni się w linię trolejbusową nr 52.