Partner serwisu
Przestrzeń

Praga połączyła dwie linie metra

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
07-10-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Wykonawca nowej linii metra D połączył się z linią C na stacji Pankrác. Budowa czwartej linii trwa już od 30 miesięcy. W tym czasie wykopano łącznie 2600 m tuneli, co wynosi 84% zaplanowanego zakresu na krótkim, jednostacyjnym odcinku do Olbrachtovej.

Budowniczowie ukończyli 468-metrowy tunel łącznikowy między dwiema linia metra. W ostatnich dniach przebili się do prawego tunelu szlakowego linii C za stacją Pankrác w kierunku Budějovickiej – do komory, którą wybudowano już w latach 70. XX w. Nowy tunel będzie wykorzystywany do zjazdu pociągów do zajezdni Kačerov na linii C – do czasu budowy oddzielnej zajezdni Písnice.

Jednocześnie budowniczowie przebili się do technicznej części stacji Pankrác C – w rejonie centrum handlowego OC Arkády. Tu w przyszłości zostanie utworzony korytarz przesiadkowy.

– To kamień milowy na budowie linii metra D, które jest obecnie największą inwestycją transportową w Czechach. Zakończyliśmy drążenie wszystkich tuneli szlakowych i teraz czekają na nas tylko stacje Pankrác i Olbrachtova – mówi Zdeněk Hřib, wiceburmistrz ds. transportu. Teraz roboty na odcinku międzystacyjnym będą koncentrować się na wykonaniu izolacji, a także ostatecznej obudowy płyty dennej i stropu tunelu. Obecnie wykonano ok. 1/3 dolnej i 17% górnej obudowy tunelu. Na samych stacjach do wykonania pozostaje część szybów dla schodów ruchomych.
W grudniu 2025 r. ma zostać oddany nowy odcinek linii tramwajowej w ul. Na Pankráci do ul. Na Strži. Od stycznia 2025 r. stacja Pankrác C będzie zamknięta dla ruchu pasażerskiego w związku z budową łączników przesiadkowych. Pociągi przez około rok będą przejeżdżały przez stację bez zatrzymania.

Obecnie w dalszym ciągu trwa przetarg na dalszy, 3,3-kilometrowy odcinek do stacji Nové Dvory. Na razie wybór wykonawcy pozostaje w zawieszeniu. Cała linia D będzie liczyła 10,6 km i znajdzie się na niej 10 stacji. Rozpoczyna się w centrum na stacji Náměstí Míru (przesiadka na linię A), przecina linię C na stacji Pankrác i biegnie dalej na południowy kraniec miasta do Písnice. Linia ma być automatyczna, bez maszynisty. Założono jej etapowe oddawanie od 2029 do 2031 r. W oddzielnym postępowaniu Praga szuka dostawcy taboru i systemów sterowania ruchem.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Praga: IV linia metra z nowym-starym zwycięzcą i wciąż w zawieszeniu

Przestrzeń

Praga: IV linia metra z nowym-starym zwycięzcą i wciąż w zawieszeniu

Przemysław Farsewicz 01 września 2024

Praga kupuje automatyczne pociągi z systemem sterowania. Za 15 mld zł

Komunikacja

Praga zapowiada przetarg na 69 automatycznych składów metra

Przestrzeń

Praga: Pierwszy odcinek tunelu nowej linii metra wydrążony

Przestrzeń

Praga wybrała wykonawcę dalszego odcinka IV linii metra

Przestrzeń

Praga wybrała wykonawcę dalszego odcinka IV linii metra

Witold Urbanowicz 07 września 2023

Praga wybrała architekta nowej stacji metra w zajezdni

Przestrzeń

Praga wybrała architekta nowej stacji metra w zajezdni

Witold Urbanowicz 23 sierpnia 2022

Zobacz również:

Praga: IV linia metra z nowym-starym zwycięzcą i wciąż w zawieszeniu

Przestrzeń

Praga: IV linia metra z nowym-starym zwycięzcą i wciąż w zawieszeniu

Przemysław Farsewicz 01 września 2024

Praga kupuje automatyczne pociągi z systemem sterowania. Za 15 mld zł

Komunikacja

Praga zapowiada przetarg na 69 automatycznych składów metra

Przestrzeń

Praga: Pierwszy odcinek tunelu nowej linii metra wydrążony

Przestrzeń

Praga wybrała wykonawcę dalszego odcinka IV linii metra

Przestrzeń

Praga wybrała wykonawcę dalszego odcinka IV linii metra

Witold Urbanowicz 07 września 2023

Praga wybrała architekta nowej stacji metra w zajezdni

Przestrzeń

Praga wybrała architekta nowej stacji metra w zajezdni

Witold Urbanowicz 23 sierpnia 2022

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5