Wykonawca nowej linii metra D połączył się z linią C na stacji Pankrác. Budowa czwartej linii trwa już od 30 miesięcy. W tym czasie wykopano łącznie 2600 m tuneli, co wynosi 84% zaplanowanego zakresu na krótkim, jednostacyjnym odcinku do Olbrachtovej.
Budowniczowie ukończyli 468-metrowy tunel łącznikowy między dwiema linia metra. W ostatnich dniach przebili się do prawego tunelu szlakowego linii C za stacją Pankrác w kierunku Budějovickiej – do komory, którą wybudowano już w latach 70. XX w. Nowy tunel będzie wykorzystywany do zjazdu pociągów do zajezdni Kačerov na linii C – do czasu budowy oddzielnej zajezdni Písnice.
Jednocześnie budowniczowie przebili się do technicznej części stacji Pankrác C – w rejonie centrum handlowego OC Arkády. Tu w przyszłości zostanie utworzony korytarz przesiadkowy.
– To kamień milowy na budowie linii metra D, które jest obecnie największą inwestycją transportową w Czechach. Zakończyliśmy drążenie wszystkich tuneli szlakowych i teraz czekają na nas tylko stacje Pankrác i Olbrachtova – mówi Zdeněk Hřib, wiceburmistrz ds. transportu. Teraz roboty na odcinku międzystacyjnym będą koncentrować się na wykonaniu izolacji, a także ostatecznej obudowy płyty dennej i stropu tunelu. Obecnie wykonano ok. 1/3 dolnej i 17% górnej obudowy tunelu. Na samych stacjach do wykonania pozostaje część szybów dla schodów ruchomych.
W grudniu 2025 r. ma zostać oddany nowy odcinek linii tramwajowej w ul. Na Pankráci do ul. Na Strži. Od stycznia 2025 r. stacja Pankrác C będzie zamknięta dla ruchu pasażerskiego w związku z budową łączników przesiadkowych. Pociągi przez około rok będą przejeżdżały przez stację bez zatrzymania.
Obecnie w dalszym ciągu trwa przetarg na dalszy, 3,3-kilometrowy odcinek do stacji Nové Dvory. Na razie wybór wykonawcy
pozostaje w zawieszeniu. Cała linia D będzie liczyła 10,6 km i znajdzie się na niej 10 stacji. Rozpoczyna się w centrum na stacji Náměstí Míru (przesiadka na linię A), przecina linię C na stacji Pankrác i biegnie dalej na południowy kraniec miasta do Písnice. Linia ma być automatyczna, bez maszynisty. Założono jej etapowe oddawanie od 2029 do 2031 r. W
oddzielnym postępowaniu Praga szuka dostawcy taboru i systemów sterowania ruchem.