Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP), operator komunikacji w stolicy Czech, rozpisał przetarg na elektryfikację kolejnej linii autobusowej nr 137 Na Knížecí – U Waltrovky, która zmieni się w linię trolejbusową nr 52. Jej uruchomienie przewidziano w przyszłym roku.
W sumie założono budowę 4,44 km sieci trakcyjnej. Obejmie ona odcinek na wzniesieniu – między przystankami Santoška i U Waltrovky. Pojazdy jadące od strony Smíchova pokonują tutaj długi podjazd o nachyleniu sięgającym średnio 7%. Projekt obejmuje także budowę 104 słupów trakcyjnych, 2 km kabli zasilających i zupełnie nowej stacji transformatorowej na ul. Peroutkovej.
– Zakładamy rozpoczęcie budowy jesienią i wprowadzenie 12-metrowych trolejbusów bateryjnych do końca przyszłego roku – mówi Jan Šurovský z zarządu DPP. Przedsiębiorstwo właśnie przymierza się do podpisania umowy na
dostawę 70 trolejbusów o długości 12 m.
Zakres prac obejmuje także budowę siedmiu stacji ładowania na krańcu Na Knížecí. Obsłużą one nie tylko linię 137 (przyszłą 52), ale także 191 (przyszłą 56). Infrastruktura będzie zasilania z podstacji tramwajowej Radlice. Do tego rozbudowana zostanie infrastruktura do ładowania na terenie zajezdni Řepy, wybudowane w związku z elektryfikacją linii autobusowej 191 (obecnie trolejbusowa nr 59). Teraz powstanie do 37 nowych stanowisk ładowania.
Obecnie w Pradze funkcjonują dwie linie trolejbusowe. Ostatnią z nich, obsługiwaną przez dwuprzegubowe trolejbusy,
uruchomiono w marcu.