Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Praga: Rusza budowa nowej trasy tramwajowej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-06-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W piątek (11 czerwca) oficjalnie ruszyła budowa nowej 1-kilometrowej trasy tramwajowej Sídliště Barrandov – Holyně. Prace zajmą 10 miesięcy. To pierwszy etap nowej linii Sídliště Barrandov – Holyně – Slivenec.

Nowa trasa poprowadzi od pętli Sídliště Barrandov wzdłuż ul. Werichovej do skrzyżowania z Havla. Następnie skręci na południowy zachód wzdłuż planowanej ul. Gollovej do planowanego placu Olgi Scheinpflugovej. Tutaj znajdzie się pierwszy przystanek – Kaskady. Na tym odcinku przewidziano zielne torowisko. Budowa linii tramwajowej w tym rejonie będzie się odbywać równolegle z budową nowej dzielnicy miasta. Następnie budowa będzie w kierunku dzielnicy Holyně do ulicy U Náhonu, gdzie przewidziano drugą parę przystanków i rozjazdy do zmiany kierunku jazdy. Pętla powstanie w ramach II etapu Holyně – Slivenec.

– Praga przeżywa boom tramwajowy. W zeszły piątek otworzyliśmy odcinek tramwajowy między Pražského povstání a stacją metra Pankrác. Dziś rozpoczęliśmy budowę kolejnej, zupełnie nowej linii tramwajowej, tym razem w miejscu, gdzie tramwaje nigdy wcześniej nie kursowały. To pierwsze takie wydarzenie od 20 lat. Budowa zakończy się maksymalnie w ciągu dziesięciu miesięcy, a mieszkańcy tutejszej dzielnicy mieszkaniowej po dekadach i obietnicach wreszcie otrzymają wygodne i niezawodne połączenie z centrum miasta. Procedujemy już dokumentację dla pozwolenia na budowę dla kolejnego etapu – mówi Adam Scheinherr, wiceburmistrz Pragi i przewodniczący rady nadzorczej przedsiębiorstwa komunikacyjnego DPP.

– Jestem niezmiernie zadowolony z rozpoczęcia budowy tej linii tramwajowej. Jej przygotowanie zajęło niewiarygodne 14 lat. Śmiem twierdzić, że to rekord wśród projektów nowych linii tramwajowych i mocno wierzę, że nie zostanie już nigdzie pobity. Przygotowania rozpoczęliśmy w 2007 r., w 2010 r. zmienił się plan zagospodarowania przestrzennego, w 2014 r. weszła w życie decyzja o warunkach zabudowy, a pod koniec zeszłego roku również pozwolenie na budowę. Stopniową, mrówczą pracą, z dużą dozą cierpliwości, udało nam się doprowadzić do szczęśliwego finału – podsumował Jan Šurovský, członek zarządu i dyrektor techniczny DPP.

Prace prowadzi Strabag Rail, a ich koszt to 169 mln koron czeskich, z czego 85% zapewnia Unia Europejska. Do budowy nowej linii tramwajowej potrzebne będą m.in. 4 km szyn, 2561 podkładów betonowych. Podróżni skorzystają z nowej trasy pod koniec kwietnia 2022 r.

To nie koniec nowości tramwajowych w Pradze. W połowie kwietnia ruszyła budowa pętli Zahradní Město. Będzie ona zapewniać obsługę nowego przystanku kolejowego Zahradní Město, który powstanie w ramach modernizacji korytarza kolejowego Praha Hostivař – Praha Hlavni Nadrazi.Prace, których koszt wynosi 98 mln koron, potrwają pięć miesięcy. Z kolei 5 czerwca otwarto nowy kraniec tramwajowy przy stacji metra Pankrác, z którego korzysta wznowiona po latach linia nr 19. W tym roku ruszyć ma też budowa linii Modřany – Libuš, a także pętli Depo Hostivař.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Praga otwiera nową linię tramwajową – do os. Libuš

Przestrzeń

Praga rozpisuje przetarg na dostawy do 200 tramwajów

Przestrzeń

Praga rozpisuje przetarg na dostawy do 200 tramwajów

Witold Urbanowicz 21 listopada 2022

Kończy się remont historycznej Tatry K2 dla Pragi

Przestrzeń

Kończy się remont historycznej Tatry K2 dla Pragi

Przemysław Farsewicz 14 listopada 2022

Zobacz również:

Praga otwiera nową linię tramwajową – do os. Libuš

Przestrzeń

Praga rozpisuje przetarg na dostawy do 200 tramwajów

Przestrzeń

Praga rozpisuje przetarg na dostawy do 200 tramwajów

Witold Urbanowicz 21 listopada 2022

Kończy się remont historycznej Tatry K2 dla Pragi

Przestrzeń

Kończy się remont historycznej Tatry K2 dla Pragi

Przemysław Farsewicz 14 listopada 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5