W stolicy Czech w środę 13 lipca uroczyście ruszyła budowa 2,3-kilometrowej trasy tramwajowej Divoká Šárka – Dědinská. Połączenie było planowane już w latach 70. XX w. Zachowany zostanie zielony charakter ulicy.
Na 2,3-kilometrowej trasie zaplanowano pięć par przystanków. Roboty, których koszt to 839,5 mln koron, potrwają 480 dni, czyli 16 miesięcy. Nowa trasa ma ruszyć w listopadzie 2023 r. Do nowego krańca dojadą linie 20 i 26.
– W ciągu ostatnich czterech lat Praga może się pochwalić rekordowym rozwojem sieci transportu publicznego, głównie dzięki środkom unijnym. Najlepszym dowodem jest rozpoczęcie budowy – już trzeciej w tym roku – nowej linii tramwajowej. Nasze miasto ma dobre połączenia do centrum, ale wyzwaniem jest stworzenie połączeń obwodowych – mówi Zdeněk Hřib, prezydent Pragi.
– Po
pętli Depo Hostivař i
trasie Modřany – Libuš ruszamy z trzecią już inwestycją tramwajową. I na tym nie kończymy. Do końca tego roku rozpoczniemy również budowę nowej zajezdni Hloubětín i
mostu Dvoreckiego. Nowa linia tramwajowa Divoká Šárka – Dědina będzie służyć nie tylko mieszkańcom osiedla Na Dědině, ale także powstającym osiedlom mieszkaniowym w rejonie ulicy Drnovskiej – mówi Adam Scheinherr, wiceburmistrz Pragi ds. transportu.
Trasa będzie prowadzić w ciągu ulic Evropska – Vlastina – Drnovská do krańca przy ul. Dědinskiej. Do ul. U Silnice torowisko będzie poprowadzone w jezdni. Dalej, ulica zostanie rozbudowana – z zachowaniem linii drzew po środku, przy zaplanowanym zielonym torowisku z automatycznym systemem nawadniania. Dosadzonych zostanie 170 nowych drzew.