Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP), operator komunikacji w stolicy Czech, wybrał wykonawcę kolejnej trasy tramwajowej w centrum miasta. Torowisko pod Muzeum Narodowym zbuduje konsorcjum kilku firm.
Zadanie obejmuje budowę 400 m dwutorowego torowiska, rozpoczynającego się przy ul. Vinohradskiej w kierunku wybudowanego już w 2018 r. 80-metrowego odcinka torów pod budynkami Muzeum Narodowego. Przy Vinohrardskiej powstanie trójkątny węzeł torowy, umożliwiający jazdę w kierunku wschodnim, w ul. Vinohradską i południową, w ul. Škrétovą. Zostanie wybudowana nowa para przystanków.
Przetarg wygrało konsorcjum Společnost pro TT Muzeum, w skład którego wchodzą PORR, PORR Bau i Hans Wendel CZ. Wartość oferty to 274,44 mln koron (ok. 46,1 mln zł). Prace mają się rozpocząć w II kwartale tego roku i potrwają ok. 20 miesięcy.
– Budowa zakończy się najwcześniej na przełomie 2026 i 2027 roku. Oddanie do użytku nastąpi w połowie 2027 roku wraz z torowiskiem na pl. Wacława, z którym będzie tworzyło jedną całość – mówi an Šurovský, zastępca prezesa zarządu i dyrektor techniczny DPP.
Budowa trasy tramwajowej na słynnym pl. Wacława – między Muzeum a ciągiem ulic Vodičkova i Jindřišská –
rozpoczęła się w zeszłym roku. Obecnie trwają prace przy budowie zbiornika retencyjnego i przebudowie instalacji. Trwa przebudowa stropu stacji metra Muzeum i wybranych wyjść. Na przełomie wiosny i lata ruszy też budowa nowego wejścia na stację metra Můstek (w miejscu dotychczasowych schodów pojawi się linia tramwajowa).