Sieć tramwajowa stolicy Czech powiększy się o kolejne 2,3 km torowisk. DPP, operator komunikacji w Pradze, uzyskał prawomocne pozwolenie na budowę linii Divoká Šárka – osiedle Na Dědině. Przetarg ma zostać ogłoszony w tym roku.
Nowa linia będzie miała łącznie 2,3 km i pięć par przystanków. Nowe tory zostaną ułożone za pętlą Divoká Šárka wzdłuż ul. Evropskiej, Vlastiny i Drnovskiej. Na odcinku ul. Vlastiny od Evropskiej do U Silnice torowisko zostanie poprowadzone w jezdni. Dalej przewidziano torowisko między jezdniami z pasem drzew po środku. Koniec trasy przewidziano na pętli Dědinská przy skrzyżowaniu ulic Drnovská i Dědinská.
– Praga przeżywa boom tramwajowy. Po latach zastoju w końcu powstają nowe tory. Tramwaje kursują już między Pražského povstání
a przystankiem Pankrác. Budujemy linię z Barrandova
do Holyně. Budowę linii Modřany – Libuše rozpoczniemy wiosną 2022 roku. Szukamy wykonawcy
mostu Dvoreckiego. Najnowsza świetna wiadomość jest taka, że mamy ważne pozwolenie na budowę linii tramwajowej na osiedle Na Dědine i możemy rozpocząć jej budowę w przyszłym roku. Jednocześnie bez zwłoki udało nam się zmodyfikować projekt i zasadzimy dwie zupełnie nowe aleje z ponad 170 drzewami – mówi Adam Scheinherr, zastępca burmistrza ds. transportu i przewodniczący rady nadzorczej DPP.
Przetarg ma zostać ogłoszony w tym roku – tak, by prace, które potrwają 19 miesięcy, mogły ruszyć wiosną. – Jeśli uda nam się rozpocząć budowę w marcu przyszłego roku, pierwsi pasażerowie mogliby jeździć na nowej linii pod koniec 2023 roku. Nowa linia i większa przepustowość transportu tramwajowego służyć nie tylko mieszkańcom Pragi mieszkających w Dědinie, ale także mieszkańcom nowych projektów mieszkaniowych, które obecnie powstają między ulicą Drnovską a Praską Obwodnicą. A w przyszłości na pewno dla obszaru rozwoju Nová Ruzyně, który sąsiaduje bezpośrednio z nową linią, na południe od ulicy Vlastina – powiedział Piotr Witowski, prezes zarządu i dyrektor generalny DPP.