DPP Praha, operator komunikacji w Pradze, prowadzi przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dla budowy linii trolejbusowych na lewym brzegu Wełtawy. Postępowanie obejmuje cztery linie, do obsługi których potrzeba 49 trolejbusów.
Praga zamierza
zelektryfikować wybrane linie autobusowe z wykorzystaniem bateryjnych trolejbusów. Możliwości pojazdów mają być szczególnie przydatne przy występujących w Pradze wzniesieniach. Od dłuższego czasu DPP Praha t
estuje rozwiązania na jednej z linii. Przyjęty plan zakłada elektryfikację linii 119, 131, 137, 140, 176 i 191.
Niedawno ogłoszono przetarg na dokumentację projektową 131, 137, 176 i 191. Na linii 131 relacji Bořislavka – Hradčanská sieć trakcyjna ma pokrywać ok. 64% trasy, czyli 3,8 km. Łącznie do obsługi linii powinno być wykorzystanych dziesięć 10 trolejbusów o długości 12 m. Na linii 137 relacji Na Knížecí – U Waltrovky – Malá Ohrada przewidziano sieć trakcyjną o długości ok. 3,2 km. Na linii 176 łączącej Stadion Strahov i Karlovo náměstí przewidziano dwa odcinki z siecią o długości 0,83 km oraz 3,2 km. Na linii 191 relacji lotnisko im. Václava Havla – OC Šestka – Na Knížecí przewidziano trzy odcinki sieci o długości 7,6 km, 4,2 km i 3,5 km. Linie te na pewnych odcinkach będą korzystać ze wspólnej infrastruktury. W sumie do obsługi tych linii potrzeba będzie 49 trolejbusów (plus rezerwa).Pojazdy stacjonować będą w zajezdni Řepy.
Koszt dokumentacji projektowej szacowany jest na 37,5 mln koron. Do udziału w postepowaniu o kontrakt umowy zaproszono trzy podmioty. Termin składania ofert mija 10 września. W ciągu trzech miesięcy powinna być gotowa dokumentacja środowiskowa, a wstępny projekt – w ciągu siedmiu miesięcy od podpisania umowy.
Koszty elektryfikacji szacowane są na 1-1,3 mld koron (ok. 167-217 mln zł). Realizacja projektu zapowiadana jest na lata 2023-2025.
Linia 131, mat. DPP
Linia 137, mat. DPP
Linia 176, mat. DPP
Linia 191, mat. DPP