Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Prezes Tramwajów Warszawskich: Teraz priorytetem trasa do Dw. Zachodniego

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-10-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Prezes Tramwajów Warszawskich: Teraz priorytetem trasa do Dw. Zachodniego
mat. TW
Na przełomie roku ma zostać rozpisany przetarg na budowę trasy tramwajowej od Grójeckiej do podziemnego przystanku na Dworcu Zachodnim. Od tego zależy los innych inwestycji. – Będziemy robić wszystko, by w pierwszej kolejności powstało torowisko wzdłuż Bitwy Warszawskiej 1920 r. – nawet kosztem przesunięcia w czasie innych tras – podkreśla Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich.

Witold Urbanowicz, Transport Publiczny: Największą realizowaną obecnie inwestycją jest budowa trasy tramwajowej do Wilanowa – od Puławskiej do Branickiego. Co z kolejnymi zapowiadanymi inwestycjami w ramach „tramwaju do Wilanowa”?

Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich:
Nie ma co ukrywać, że najważniejszą inwestycją jest połączenie budowanego tunelu pod Dworcem Zachodnim z Grójecką. Powstaje tam wielki hub przesiadkowy. Przygotowania do realizacji tej trasy są bardzo zaawansowane: niebawem będziemy występować o pozwolenie na budowę i myślę, że na przełomie roku rozpiszemy przetarg na roboty, które prowadzone byłyby w latach 2023-25. Mamy na to 190 mln zł.

Najważniejsza kwestia to cena, jaką zaproponują nam wykonawcy. Jeśli będzie mieścić się w budżecie, to widzę szansę na to, by myśleć także o innych inwestycjach, w tym Rakowieckiej. Jeśli oferty będą nieadekwatne do posiadanych przez miasto sum, to będziemy robić wszystko, by w pierwszej kolejności powstało torowisko wzdłuż Bitwy Warszawskiej 1920 r. – nawet kosztem przesunięcia w czasie innych tras. Nie po to budujemy za duże pieniądze tunel pod stacją, by nie móc z niego korzystać. Na razie jednak – póki nie ma przetargów i ofert – nie sposób spekulować.

Wspomniany odcinek wzdłuż Rakowieckiej, od SGH do Puławskiej, jest częścią większego projektu trasy do Wilanowa, której odcinek od Puławskiej do Branickiego właśnie realizujemy. Posiadamy zintegrowane pozwolenie. Przypomnę, że nieco w czasie odłożyliśmy jego realizację, gdyż budżet miasta nie pozwalał na pełną realizację – są ograniczenia ile środków miasto może w danym roku przekazać, konieczne jest kolejkowanie inwestycji. Po dokapitalizowaniu mamy jednak na Rakowiecką środki – ok. 90 mln zł na lata 2024-2025.

Czy w ramach budowy głównej części trasy od Puławskiej do Miasteczka Wilanów zostaną od razu wybudowane rozjazdy w kierunku Rakowieckiej?


Tak, będą wykonane. Budujemy wyprowadzenie torów i zwrotnice, tak żeby nie zamykać ruchu tramwajowego w przyszłości, gdy wejdziemy z robotami na Rakowiecką.

Co z odnogą na św. Bonifacego?


Nie ma na razie decyzji. Mamy pozwolenie i prawo wykorzystania opcji w ramach kontraktu na trasę od Puławskiej do Branickiego, ale na razie jej nie uruchomiliśmy. Na razie nie mamy środków, ale prędzej czy później odcinek ten powstanie. Trasa ta nie jest jednak tak istotna i krytyczna pod względem ruchowym. Największego sensu nabrałby wraz z wydłużeniem tramwaju ze Stegien w kierunku Dworca Południowego. Na to jednak na razie się nie zanosi.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Olsztyn. Estakada tramwajowa przeszła próby obciążeniowe

Przestrzeń

Olsztyn. Estakada tramwajowa przeszła próby obciążeniowe

Przemysła Farsewicz 12 września 2023

Warszawa: Drogie oferty na tramwaj do Dw. Zachodniego

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj dojedzie do Dworca Zachodniego. Rusza przetarg

Przestrzeń

Zobacz również:

Olsztyn. Estakada tramwajowa przeszła próby obciążeniowe

Przestrzeń

Olsztyn. Estakada tramwajowa przeszła próby obciążeniowe

Przemysła Farsewicz 12 września 2023

Warszawa: Drogie oferty na tramwaj do Dw. Zachodniego

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj dojedzie do Dworca Zachodniego. Rusza przetarg

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5