Choć minęło kilka miesięcy od przedłużenia II linii metra do Trockiej, na stacjach I linii wciąż wiszą stare schematy z nieaktualnym układem linii. ZTM tłumaczy to dużymi kosztami aktualizacji map. Jednocześnie tam, gdzie schematy wymieniono, znalazło się sporo błędów.
W połowie września II linia metra została wydłużona do stacji Trocka. ZTM tylko częściowo uaktualnił
informację pasażerską w metrze. Nowe mapy i schematy pojawiły się wyłącznie w pociągach, na stacjach II linii oraz na stacji przesiadkowej Świętokrzyska.
Na 20 pozostałych stacjach I linii – zgodnie ze schematami – II linia kursuje na trasie Rondo Daszyńskiego – Dworzec Wileński. Mapy nie uwzględniają też wszelkich innych zmian w komunikacji naziemnej, w tym przebiegu linii skróconych do nowych stacji metra. – Powodem są koszty takiej operacji. Wymienimy, gdy otworzymy stacje na Woli, wtedy mapy będą aktualne przez kilka lat, do czasu otwarcia kolejnych stacji a nie kilka miesięcy – mówi Tomasz Kunert, rzecznik prasowy ZTM Warszawa.
Problem też w tym, że nowe schematy, które ZTM umieścił na części stacji, zawierają błędy. Jeśli wierzyć schematom, w Warszawie przybyło przystanków z ograniczoną dostępnością. Losowo przy bardzo wielu przystankach tramwajowych i kolejowych pojawiły się żółte wykrzykniki, oznaczające „dostęp do przystanku lub stacji tylko po schodach”. Ponadto II linia metra zmieniłą kolor z czerwonego na granatowy. Organizator komunikacji tłumaczy to „błędem”, który zostanie poprawiony przy kolejnej edycji schematów.
fot. WU