W konkursie na identyfikację wizualną dworca Centralnego zwyciężył projekt dwóch młodych artystek Anety Lewandowskiej i Joanny Fidler-Wieruszewskiej. – Udział w konkursie był dla nas przede wszystkim wyzwaniem. Zaproponować znak graficzny do tak znanego i szeroko dyskutowanego obiektu jakim jest dworzec Centralny nie było rzeczą łatwą. Dla nas dworzec jest ikoną polskiego modernizmu – informują projektantki.
Jak poinformowało PKP SA, o wygranej zdecydował przede wszystkim minimalistyczny, nowoczesny design, zaproponowany przez autorki. Logo nawiązuje formą do rozkładów jazdy pociągów i punktów na mapie. Projekt łączy w sobie stylistykę retro ze współczesnym przesłaniem.
Zwyciężczynie konkursu, Aneta Lewandowska i Joanna Fidler-Wieruszewska, są studentkami V roku na Wydziale Grafiki ASP w Warszawie. Mają za sobą już pierwsze sukcesy w świecie designu.
– Propozycja przedstawiona przez nas w konkursie nawiązuje do minionych czasów, ponieważ był to jeden z wymogów organizatorów zapisanych w briefie. Logo nie jest jedynie nawiązaniem do linii komunikacyjnych – informuje Lewandowska i Fidler-Wieruszewska. – Jest również graficznym wyrażeniem nazwy "Warszawa Centralna" – koło (jako centrum) znajdujące się na środku linii znaku, pomiędzy dwoma wyrazami tworzącymi nazwę. Wierzymy, że prosty znak przyczyni się do poprawy wizerunku dworca oraz pomoże w ujednoliceniu wizualnego chaosu, który powstał na przestrzeni lat – mówi Lewandowska i Fidler-Wieruszewska.
Więcej (wraz z przykładowymi wizualizacjami wykorzystania nowego logo)