Dobiega końca obecna umowa z przewoźnikiem na świadczenie usług komunikacji miejskiej w Pruszkowie. Miasto rozpoczęło więc poszukiwania nowego operatora.
Obecnie w Pruszkowie Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Grodzisku Mazowieckim świadczy obsługę własnymi autobusami miejskiej komunikacji. Umowa kończy się 30 czerwca 2020 roku. Dlatego miasto rozpoczęło już poszukiwania nowego operatora. Właśnie rozpisany został przetarg.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi na 9 liniach komunikacyjnych w okresie od 1 lipca 2020 roku do 30 czerwca 2024 roku. W tym czasie zamawiający szacuje, że zleci ok. 4,3 mln wozokilometrów. Dodatkowo w umowie znajdzie się zapis o możliwości rozszerzenia zamówienia podstawowego o 50% zakresu usług.
Usługi mają być realizowane piętnastoma miejskimi autobusami niskopodłogowymi lub częściowo niskopodłogowymi. Będą to 3 pojazdy standardowe o długości od 11,5 do 12,5 metra oraz 12 pojazdów krótkich o długości od 8,2 do 9,2 metra. Wszystkie pojazdy nie mogą być wyprodukowane wcześniej niż w 2020 r. i spełniać normę emisji spalin Euro 6. Zamawiający dodatkowo wymaga posiadania od wykonawcy minimum dwóch autobusów rezerwowych wyprodukowanych nie później niż w 2015 roku. Dodatkowo przewoźnik będzie odpowiedzialny za emisję i dystrybucję biletów komunikacji miejskiej.
Krótkie autobusy powinny zabierać na pokład co najmniej 60 pasażerów. W tym dla 22 osób ma się znaleźć miejsce siedzące. W standardowych autobusach powinno się zmieścić minimum 85 osób, z czego 28 na miejscach siedzących. Zamawiający zadbał w parametrach o wyposażenie pojazdów w klimatyzację, w trzy wyświetlacze zewnętrzne z informacją pasażerską oraz wyświetlacz w przestrzeni pasażerskiej z numerem linii, trasą przejazdu oraz datą i godziną. Dodatkowo znajdzie się także system zapowiedzi głosowych.
Standardowo linia 1 kursować będzie na odcinku os. Staszica – PKP zaś linia 2 – Pruszków os. Staszica – Komorów. „Trójka” pojedzie na odcinku Pruszków Przejazdowa – Piastów ul. Warszawska, „czwórka” Pruszków os. Staszica – Gąsin – WKD Pruszków, „piątka” WKD Pruszków – Malichy, „szóstka” Pruszków os. Staszica – Ożarów Mazowiecki, „siódemka” Pruszków PKP – PKP – Piastów ul. Warszawska, „ósemka” os. Staszica – WKD Pruszków, natomiast „dziewiątka” Pruszków Jarzynowa (szkoła) – Pruszków Jarzynowa. Trasy te mogą jednak ulec zmianie, jeżeli gminie Pruszków nie uda się podpisać porozumień międzygminnych z gminą Michałowice, Ożarów Mazowiecki oraz miastem Piastów.
Składanie ofert trwa do 6 kwietnia. Głównym parametrem, który jest najwyżej punktowany, jest cena. Stanowi ona 60 proc. oceny przetargowej. Drugim czynnikiem branym pod uwagę jest rok czas potrzebny przewoźnikowi do podstawienia autobusu rezerwowego. Im mniejszy, tym więcej punktów zamawiający może uzyskać w przetargu, a do zdobycia jest 30 proc. punktów. Reszta oceny (10 proc.) to rocznik autobusów rezerwowych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.