Pruszków szuka nowego operatora komunikacji miejskiej na 9 liniach autobusowych w okresie od 1 lipca 2020 r. przez okres czterech lat. O zamówienie ubiegają się dwa podmioty.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi na 9 liniach komunikacyjnych w okresie od 1 lipca 2020 roku do 30 czerwca 2024 roku. W tym czasie zamawiający szacuje, że zleci ok. 4,3 mln wozokilometrów. Dodatkowo w umowie znajdzie się zapis o możliwości rozszerzenia zamówienia podstawowego o 50% zakresu usług.
Usługi mają być realizowane piętnastoma miejskimi autobusami niskopodłogowymi lub częściowo niskopodłogowymi. Będą to 3 pojazdy standardowe o długości od 11,5 do 12,5 metra oraz 12 pojazdów krótkich o długości od 8,2 do 9,2 metra. Wszystkie pojazdy nie mogą być wyprodukowane wcześniej niż w 2020 r. i spełniać normę emisji spalin Euro 6. Zamawiający dodatkowo wymaga posiadania od wykonawcy minimum dwóch autobusów rezerwowych wyprodukowanych nie później niż w 2015 roku. Dodatkowo przewoźnik będzie odpowiedzialny za emisję i dystrybucję biletów komunikacji miejskiej.
Krótkie autobusy powinny zabierać na pokład co najmniej 60 pasażerów. W tym dla 22 osób ma się znaleźć miejsce siedzące. W standardowych autobusach powinno się zmieścić minimum 85 osób, z czego 28 na miejscach siedzących. Zamawiający zadbał w parametrach o wyposażenie pojazdów w klimatyzację, w trzy wyświetlacze zewnętrzne z informacją pasażerską oraz wyświetlacz w przestrzeni pasażerskiej z numerem linii, trasą przejazdu oraz datą i godziną. Dodatkowo znajdzie się także system zapowiedzi głosowych.
Dziś (4 czerwca) minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy. Konsorcjum PKS Grodzisk Maz. (dotychczasowy przewoźnik) i PKP Gostynin proponują realizację usług przez cały okres za 22,368 mln zł brutto, a firma Stalko Przybysz i Wspólnicy z Zielonki – 30,163 mln zł brutto. W tym roku Pruszków zamierzał wydać w tym roku to 2,238 mln zł (przy pomnożeniu razy osiem półroczy otrzymujemy kwotę 17,904 mln zł). O wyborze decydują cena (60%), czas podstawienia autobusu rezerwowego (30%) oraz rocznik autobusu rezerwowego (10%).
Standardowo linia 1 kursować będzie na odcinku os. Staszica – PKP zaś linia 2 – Pruszków os. Staszica – Komorów. „Trójka” pojedzie na odcinku Pruszków Przejazdowa – Piastów ul. Warszawska, „czwórka” Pruszków os. Staszica – Gąsin – WKD Pruszków, „piątka” WKD Pruszków – Malichy, „szóstka” Pruszków os. Staszica – Ożarów Mazowiecki, „siódemka” Pruszków PKP – PKP – Piastów ul. Warszawska, „ósemka” os. Staszica – WKD Pruszków, natomiast „dziewiątka” Pruszków Jarzynowa (szkoła) – Pruszków Jarzynowa. Trasy te mogą jednak ulec zmianie, jeżeli gminie Pruszków nie uda się podpisać porozumień międzygminnych z gminą Michałowice, Ożarów Mazowiecki oraz miastem Piastów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.