Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Przebudowa Bytomskiej w Zabrzu. Zostaje jednotor, ale bez ręcznej sygnalizacji

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-01-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Przebudowa Bytomskiej w Zabrzu. Zostaje jednotor, ale bez ręcznej sygnalizacji
fot. Google Street View
Trwa przetarg na przebudowę kolejnego odcinka trasy tramwajowej łączącej Zabrze i Bytom. W sumie to ok. 2300 metrów toru pojedynczego. Na trasie pozostanie odcinek jednotorowy, za to - wbrew pierwotnym wymaganiom – nie będzie zabezpieczony dosyć anachroniczną sygnalizacją mijankową sterowaną ręcznie.

Przedmiotem przetargu jest przebudowa infrastruktury tramwajowej w ciągu ul. Bytomskiej w Zabrzu od ul. Zamkowej do ul. Szyb Franciszek wraz z pętlą Biskupice oraz rozjazdami. Odcinek obejmuje ok. 2300 metrów toru pojedynczego. Zmieniony termin składania ofert mija pod koniec stycznia.

Na trasie pozostanie odcinek jednotorowy w rejonie przystanku Biskupice Ziemska, choć – jak zapewniają Tramwaje Śląskie – nie będzie miał on większego wpływu na częstotliwość kursowania tramwajów z uwagi na jego długość (ok. 350 m). – Modernizując infrastrukturę torową, zawsze staramy się likwidować wąskie gardła i wszędzie, gdzie jest to możliwe przebudowujemy odcinki jednotorowe w linie dwutorowe. Kierując się tym założeniem oczywiście analizowaliśmy możliwość budowy drugiego toru na obecnym odcinku jednotorowym, jednak okazało się, że ze względu na uwarunkowania terenowo-prawne akurat w tym miejscu nie ma możliwości budowy linii dwutorowej – wyjaśnia Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich.

W dokumentacji przetargowej zapisano, że odcinek ten ma być zabezpieczony ręcznym systemem sterowania sygnalizacją, co okazało się… omyłką. – Zostało to wyłapane niestety dopiero po ogłoszeniu przetargu. Na tym etapie uznaliśmy, że nie będziemy zmieniać tego zapisu, żeby kolejny raz nie przesuwać terminu otwarcia ofert. Sprawę tę uregulujemy już na etapie przygotowania umowy z wybranym wykonawcą. Biorąc pod uwagę, iż dziś funkcjonuje tam nowocześniejszy system sygnalizacji przekaźnikowej nie ma możliwości, żebyśmy cofnęli się w rozwoju i zastosowali system ręcznego sterowania sygnalizacją mijankową – mówi Zowada.

Przetarg obejmuje kolejny już odcinek trasy linii 5 i 30, łączących Zabrze i Bytom. Jak wskazują Tramwaje Śląskie, odcinek torowiska na pograniczu miast został już wyremontowany w ramach bieżącej perspektywy unijnej. Obecnie, w ramach projektu unijnego, trwa łapiąca opoźnienie przebudowa torów w ciągu Religi i Powstańców Śląskich w centrum Zabrza. Jednocześnie Tramwaje Śląskie własnymi siłami przebudowują odcinek Bytomskiej od Młyńskiej do Hagera.

Spółka przygotowuje się do przebudowy torów wzdłuż Zabrzańskiej w Bytomiu na odcinku od Modrzewskiego do Baczyńskiego oraz w ciągu Wolności w Zabrzu na odcinku od Floriana do granicy z Rudą Śląską. – Wg aktualnego harmonogramu rozpoczęcie realizacji zadania w Bytomiu planujemy na drugą połowę 2020 roku, zaś zadanie zabrzańskie chcemy realizować od połowy 2021 roku. Wspomniane terminy są jednak szacunkowe i mogą jeszcze ulec zmianie – informuje rzecznik spółki.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Komunikacja

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

Wielki powrót tramwajów do Zabrza

Przestrzeń

Wielki powrót tramwajów do Zabrza

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

Wracają tramwaje z Katowic do Sosnowca przez Szopienice

Przestrzeń

Tramwaje Śląskie. Jest umowa na przebudowę pętli Chebzie

Przestrzeń

Zobacz również:

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Komunikacja

Bytom. Tramwaje znów nie dojadą na Stroszek

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

Wielki powrót tramwajów do Zabrza

Przestrzeń

Wielki powrót tramwajów do Zabrza

Redakcja/inf. pras. 15 września 2023

Wracają tramwaje z Katowic do Sosnowca przez Szopienice

Przestrzeń

Tramwaje Śląskie. Jest umowa na przebudowę pętli Chebzie

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5