Tramwaje Warszawskie podpisały dzisiaj umowę z konsorcjum ZUE i Strabag na realizację 1,5-kilometrowego przedłużenia linii tramwajowej wzdłuż Światowida. Budowa ma rozpocząć się w ciągu miesiąca. Niewykluczone, że kolejny odcinek, w stronę Winnicy, zostanie zrealizowany w dwóch etapach – z pętlą przybliżoną do Modlińskiej.
Od kilku lat Tramwaje Warszawskie etapami realizują trasę tramwajową z Młocin na Tarchomin. W tej chwili tramwaje dojeżdżają do pętli Tarchomin Kościelny przy Mehoffera. Teraz przyszła pora na trzeci już etap – 1,5-kilometrowy odcinek dwutorowej trasy wzdłuż Światowida do ul. Strumykowej. Dzisiaj (7 czerwca) spółka podpisała umowę o wartości 31,6 mln zł brutto z konsorcjum ZUE i Strabag na realizację tego odcinka.
Wykonawca ma osiem miesięcy na realizację prac. – Około 2-3 tygodni zajmie nam uzgodnienie tymczasowej organizacji ruchu i przygotowanie trasy do wykonywania robót zasadniczych. Zakładamy, że najpóźniej za miesiąc powinny rozpocząć się prace nad budową trasy – mówi Wiesław Nowak, prezes ZUE.
Przewidziano konstrukcję bezpodsypkową. Na trasie torowisko będzie trawiaste, natomiast na skrzyżowaniach, przystankach i przejściach zastosowany zostanie beton asfaltowy. W sumie ustawione zostaną 43 słupy trakcyjne. W zakres inwestycji wchodzi też przebudowa ulic na skrzyżowaniach, realizacja nowego układu chodników i dróg rowerowych, a także stacja prostownikowo-trakcyjna Nowodwory. Na trasie znajdą się dwa zespoły przystankowe – na skrzyżowaniach z Ordonówny i Stefanika. Odcinek ten będzie pozbawiony pętli, linię będą obsługiwać tramwaje dwukierunkowe. – Między Strumykową a Ordonówny jest pętla autobusowa. Na jej wysokości, za wjazdem, będą zawracać tramwaje. Ostatni przystanek znajdzie się przed skrzyżowaniem z Ordonówny – wyjaśnia Robert Grzywacz z Tramwajów Warszawskich.
Prace wymuszą ok. dwutygodniowe wyłączenie ruchu na pętli Tarchomin Kościelny. – Została ona tak przygotowana, by dalszą budowę prowadzić z minimalną ingerencją w układ torowy. Musimy wykonać dwa rozjazdy i kawałek odcinka toru prostego – tłumaczy Robert Grzywacz z Tramwajów Warszawskich.
W dalszym etapie tramwaje dojadą do pętli Winnica. – Rozważamy podział tego odcinka na dwa etapy. W pierwszym tramwaje dojechałyby do Leśnej Polanki. Drugi natomiast obejmuje dalszy odcinek z pętlą przesuniętą do ulicy Modlińskiej – mówi Grzywacz. Tam przewidziano węzeł przesiadkowy. – Decyzja na ten temat zostanie podjęta, gdy gotowa będzie kompletna dokumentacja projektowa, która jest w trakcie opracowywania – dodaje przedstawiciel TW. Ta, przygotowywana na zlecenie ZTM, ma być gotowa w połowie przyszłego roku.
Odcinek dalszy wymaga też nowej decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej (ZRID). - Powinniśmy uzyskać ją w I kwartale przyszłego roku. Najpewniej w oparciu o jedną procedurę przetargową wybralibyśmy wykonawcę dla dwóch ostatnich etapów trasy tramwajowej i odchudzonej ulicy Światowida, z jej włączeniem w ulicę Modlińską. Prace wykonawcze moglibyśmy rozpocząć w II połowie 2017 r. – dodaje Wiesław Witek, dyrektor ZTM. Całość miałaby zostać zakończona do 2018 r.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.